نیوز سیتی!
25 دی 1401 - 23:34

شبکه گاز در خراسا‌ن‌شمالی پایدار است/ از ابتدای هفته بعد، سرما استان را فرا می‌گیرد

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی گفت: هم‌اکنون وضعیت گازی خراسان‌شمالی پایدار است اما همچنان نیازمند همراهی مردم هستیم.

مرتضی رجایی، سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی در گفت‌وگو با خبرگزاری فارس در بجنورد اظهار کرد: با مدیریتی که در مردم، صنوف و شرکت گاز وجود داشت در حال طی کردن وضعیت موجود هستیم.

وی گفت: صنوف باید دقت کنند هیچگونه برنامه ای برای تعطیلی مطلق وجود ندارد و هر صنفی که می‌تواند مغازه‌اش را با وسیله گرمایشی غیر گازسوز گرم کند میتواند اقدام به بازگشایی کند.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: امروز دمای مثبت را در مرکز استان تجربه کردیم اما مجددا اکنون در دمای منفی قرار داریم و این نوسان دما تا پایان هفته وجود دارد و از اوایل هفته بعد مجددا سرما استان را فرا می‌گیرد.

وی بیان داشت: بازدیدهای نظارتی تیم‌های شرکت گاز به صورت مستمر وجود دارد و هرگونه مصرف غیرمجاز و خارج از عرف باشد انشعاب قطع و پلمب خواهد شد.

رجایی تصریح کرد: به مردم اسفراین اطمینان می‌دهیم تمام تلاش مسئولین در این است تا گاز این شهرستان قطع نشود که این همت مردم را نیز می‌طلبد.

وی گفت: انبار ذخیره اقلام ضروری در شهرستان های استان مخصوصا اسفراین وضعیت خوبی دارد.

سرپرست اداره کل مدیریت بحران استانداری خراسان شمالی افزود: نفت سفید تقریبا در تمام روستاهای شهرستان اسفراین توزیع شده است، همچنین برخی از شهرستان های دیگر استان نیز این اقدام انجام شده است.

رجایی تصریح کرد: پخت نان با سوخت دوم در ۱۰۰ نانوایی از روزگذشته آغاز شده و ادامه دارد که این یک مانور واقعی در شرایط بحرانی است.

وی گفت: برخی رسانه ها از قطعی گاز موقتی در اسفراین اطلاع دادند که این یک موضوع فنی بوده و ربطی به اُفت فشار نداشته است.

رجایی تصریح کرد: پایداری گاز در سطح استان نسبت به قبل بهتر است اما همچنان نیازمند همراهی مردم هستم.

پایان پیام/آ

منبع: فارس
شناسه خبر: 979423

مهمترین اخبار ایران و جهان: