نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 22:44

مکتب حاج قاسم نتیجه نیروی تاریخی عاشورا است

مدیرکل تبلیغات و اطلاع‌رسانی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: مکتب حاج قاسم نتیجه نیروی تاریخی بود که در واقعه عاشورا تولید شد و شهادت حاج قاسم و جریان اجتماعی و سیاسی بزرگی که این شهادت ایجاد کرد، یادآور پیامدهای اجتماعی واقعه عاشورا است.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، عباس محمدیان امروز در نشست ابعاد رسانه‌ای شخصیت و مکتب حاج‌ قاسم سلیمانی که توسط سازمان بسیج رسانه در سالن جلسات اقشار سپاه استان قزوین برگزار شد، اظهار داشت: جریان تحریف به دنبال این است که شخصیت حاج‌ قاسم سلیمانی را شخصیتی دست‌نیافتنی معرفی کند تا نسل جوان نتوانند با حاج قاسم ارتباط برقرار کنند.

وی اضافه کرد: امروز وظیفه رسانه‌های انقلابی و متعهد این است که از بازی کردن در توطئه جریان تحریف دوری کند و شخصیت بزرگ حاج قاسم سلیمانی را دست‌یافتنی معرفی کند چرا که در مسیر انقلاب جهانی منجی عالم بشریت بزرگانی مانند حاج قاسم داریم و ظهور حاج قاسم نشانه‌ای از تکرار تاریخ است.

محمدیان ادامه داد: یکی از ویژگی‌های مهم شهید سلیمانی این بود که با اقدامات و مجاهدت‌های برای مردم قدرت تولید می‌کرد و هرگز با اقدامات و کارنامه پربار خود به دنبال ایجاد قدرت برای خود و نزدیکانش نبود. در ضمن حاج قاسم یک ولایت‌مدار و ولایت‌پذیر واقعی و تمام‌عیار بود و اگر رهبری تذکری می‌داد، حاج قاسم بلافاصله عمل می‌کرد و لازم نبود که این تذکر دوباره تکرار شود. روحیه‌ای که متاسفانه در بسیاری از مسئولان نیست.

وی با اشاره به ویژگی فراجناحی بودن مرام و مسلک حاج قاسم تصریح کرد: در دوره‌های مختلف شاهد بودیم که برخی جناح‌ها و احزاب سیاسی می‌خواستند حاج قاسم را به نفع خود مصادره کنند، اما اخلاص و بصیرت حاج قاسم هیچ‌گاه به جریان‌های سیاسی اجازه نداد که از شخصیت او بهره‌برداری‌های سیاسی داشته باشند.

مدیرکل تبلیغات وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی در بخش دیگری از سخنان خود سرچشمه مکتب حاج قاسم را فرهنگ و سیرت عاشورایی دانست و گفت: مکتب حاج قاسم نتیجه نیروی تاریخی بود که در واقعه عاشورا تولید شد و شهادت حاج قاسم و جریان اجتماعی و سیاسی بزرگی که این شهادت ایجاد کرد، یادآور پیامدهای اجتماعی واقعه عاشورا است.

محمدیان افزود: ظهور و بروز شخصیت حاج قاسم، تشکیل جبهه مقاومت و در نهایت شهادت این سردار بزرگ اسلام نشان داد که فرهنگ عاشورا همچنان بعد از صدها سال فرهنگ قدرتمند و پیش‌برنده است که می‌تواند جامعه متصل به این فرهنگ را در مقایسه با جوامع دیگر فرسنگ‌ها جلوتر ببرد.

وی ادامه داد: امروز از رسانه‌ها انتظار داریم که مکتب حاج قاسم را ملموس و دست‌یافتنی برای جوانان و نوجوانان معرفی کنند و اجازه ندهند که دشمنان رابطه بین مکتب حاج قاسم و جوانان دهه 80 و 90 را قطع کنند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 964023

مهمترین اخبار ایران و جهان: