نیوز سیتی!
18 دی 1401 - 10:45

کمک غرب به کی‌یف با هدف پیاده سازی برنامه پولشویی صورت می گیرد

رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن می‌گوید که کمک غرب به اوکراین، یک برنامه پولشویی عملیاتی و کاربردی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، رمضان قدیروف، رئیس جمهور منطقه خودمختار چچن، کمک نظامی و غیرنظامی غرب به اوکراین در جریان جنگ با روسیه را، نوعی برنامه پولشویی عملیاتی توصیف کرد.

وی درباره این برنامه پولشویی گفت: می‌بینم که برخی درباره کنک خارجی به اوکراین نگران هستند. نگران نباشید! این یک برنامه پولشویی عملیاتی است. مقامات غرب و اوکراین اختلاس می‌کنند و بیشتر از ۱۵ درصد مجموع این کمک‌ها به سنگرهای جبهه نمی‌رسد.

قدیروف همچنین با اشاره به اینکه هیچ نیازی به نگرانی درباره درگیری‌هایی جاری در قلمرو و خاک روسیه وجود ندارد، تاکید کرد: این(مناطق) خاک ما هستند که برای محافظت از مردمشان مقابل کارهای شیطانی ملی‌گرایان اوکراین و ناتو، تصمیم گرفتند به کشور ما ملحق شوند.

آمریکا ششم ژانویه سال جدید میلادی از بسته کمکی بیش از ۳ میلیارد دلاری به اوکراین رونمایی کرد و بر اساس اعلام کاخ سفید، این کمک به طور مستقیم از محل ذخایر پنتاگون تامین شده و زره‌پوش «بردلی»، هویتزر متحرک، خودروهای زرهی ضدمین، سامانه‌های پدافند هوایی و سایر تسلیحات و مهمات را شامل می‌شود.

ولادیمیر پوتین، رئیس جمهور روسیه ۲۴ فوریه ۲۰۲۲(۵ اسفند ۱۴۰۰) بنا به درخواست جمهوری‌های دونباس برای کمک به آنها برای رهایی از ظلم رژیم کی‌یف، دستور آغاز عملیات نظامی روسیه در اوکراین را صادر کرد. در اواخر سپتامبر نیز پس از برگزاری همه‌پرسی در مناطق دونتسک، لوهانسک، زاپروژیا و خرسون و موافقت اکثریت، این مناطق به طور رسمی به خاک روسیه الحاق شد. کی‌یف و غرب این همه‌پرسی را جعلی خوانده و از به رسمیت شناختن مناطق الحاقی جدید خودداری کرده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 962267

مهمترین اخبار ایران و جهان: