نیوز سیتی!
06 بهمن 1401 - 12:03

ضرورت پاسداری از هویت دینی دیار علویان/ ۹ هزار مداح شناسایی شد

ساری- معاون سیاسی، امنیتی استاندار مازندران بر لزوم نقش آفرینی فعالان مذهبی در اعتلای فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: از هویت دینی دیار علویان پاسداری کنیم.

به گزارش خبرنگار مهر، روح الله سلگی صبح پنجشنبه در جمع فعالان هیئت‌های مذهبی و جامعه مداحان مازندران گفت: پاسداری از هویت دینی مردم مأموریت کلیدی مداحان است.

وی با اشاره به اهمیت تلاش مداحان در مانایی و پرفروغی فرهنگ عاشورا اظهار کرد: مداحان رسانه اهل بیت (ع) هستند که در پیوند با مرجعیت دینی تأثیر بسزایی دارند.

معاون استاندار مازندران تقابل جبهه دین با معاندان ضد دین را جدی و واقعی دانست وافزود: تلاش معاندان برای مخالفت با دین با نقش آفرینی مداحان و تشکل‌های مذهبی ناکام خواهد ماند.

سلگی، سازمان یافتگی ۹ هزار مداح در مازندران را بیانگر اوج دلبستگی مردم دیار علویان به امام حسین (ع) دانست وافزود: پاسداری از سنگر دین و ولایت مأموریت خطیر جامعه مداحان است.

وی با تشریح سیر تحولات تاریخی در کشور شکل گیری اولین تمدن شیعی در مازندران را ثمره جهاد علما و مراجع دینی در این خطه عنوان و خاطر نشان کرد: تلاش برای حفظ و گسترش مرجعیت دینی بزرگ‌ترین سرمایه اثر بخش فعالان مذهبی و مداحان است.

معاون استاندار مازندران همچنین با یادآوری حماسه ششم بهمن آمل گفت: مردم آمل در واقعه ششم بهمن سال ۶۰ نقش تاریخی خود در مقابله با کمونیست‌ها و منافقان به عنوان کانون‌های ضد دینی را به شایستگی ایفا کردند.

در این جلسه با بررسی مشکلات جامعه مداحان مازندران تصمیماتی برای گسترش فعالیت‌های آنان در استان اتخاذ شد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 999023

مهمترین اخبار ایران و جهان: