نیوز سیتی!
09 دی 1401 - 17:11

دولت مطالبه مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی را بشنود

قزوین- امام جمعه قزوین با بیان اینکه دولت مطالبه مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی را بشنود، گفت: مطالبه مردم از دولت برای بهبود شرایط مطالبه درستی است و دولت باید برای رفع این مشکل تلاش کند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله عبدالکریم عابدینی در خطبه‌های نماز جمعه قزوین که در مسجدالنبی (ص) برگزار شد با بیان اینکه ۹ دی روزی ماندگار در تاریخ انقلاب است، اظهار کرد: مردم در این روز مستکبران جهانی و عوامل بیرونی فتنه را بر سر جای خود نشاندند.

وی با بیان اینکه انقلاب اسلامی بینش سیاسی مردم را ارتقا داد، تاکید کرد: این بصیرت و داشتن چشم باطنی باعث شد که ما مردم برای پاسداشت روز بصیرت قیام کردند.

خطیب نماز جمعه قزوین تصریح کرد: آن کسی که فهم مبنا و محتوا ندارد و از اهل بیت دوری می‌کنند ایمانی سست داشته و در هر شرایطی مواضع خود را تغییر می‌دهد.

وی تاکید کرد: از نظر رسول اکرم (ص) افرادی که دلشان به علم معنوی، قرآنی و اهل بیت (ع) و صداقت و ایمان روشن باشد نه تنها در شرایط سخت رنگ عوض نمی‌کنند بلکه پای کار ایمان و دین می‌مانند.

آیت الله عابدینی با اشاره به فرارسیدن سالروز شهادت شهید سلیمانی او را مرد با بصیرت و امیدبخشی به ملت‌های مستضعف دانسته و تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی انسانی پرورش یافته از دستگاه تربیتی اسلام و نماد فرد تراز مکتب اسلامی است.

وی با اشاره به فرارسیدن روز مقاومت، ادامه داد: روزی در آرزوی شکل گیری جبهه مقاومت بودیم اما امروز مقاومت اسلامی روز به روز از نظر جغرافیایی توسعه پیدا می‌کند و این دشمن را نگران کرده است.

امام جمعه قزوین ادامه داد: روزی قدرت مقاومت اسلامی با انتفاضه سنگ بود و فلسطینی‌ها با سنگ در برابر رژیم صهیونیستی ایستادگی می‌کردند اما امروز مقاومت اسلامی قدرت‌های استکباری را تهدید نظامی می‌کند و صهیونیست‌ها هم اعتراف می‌کنند که مقاومت اسلامی برای ما خطرناک است.

وی با اشاره به سالروز اعدام صدام عنوان کرد: از منظر قران تکیه به ظالم چیزی جز نابودی ندارد و دیدیم که تکیه صدام که نوکر و دست نشانده امریکایی های ظالم بود چه نتیجه‌ای داشت.

آیت الله عابدینی عنوان کرد: صدام با تکیه بر آمریکا ظلم‌های زیادی به ملت‌ها از جمله ملت ایران کرد اما در نهایت همه هستی او به آتش کشیده شده و خود او نیز توسط همان کسانی که نوکری آنها را کرده بود به درک واصل شد.

وی با اشاره به فرارسیدن سالروز ابلاغ پیام تاریخی امام خمینی (ره) به گورباچف، تاکید کرد: روزی که امام خمینی (ره) به گورباچف گفت از این به بعد باید کمونیسم را در موزه‌ها مطالعه کرد کمتر کسی شاید آن را باور می‌کرد اما بعد از مدتی این اتفاق افتاد و گورباچف هم بعداً گفت که ای کاش من حرف آیت الله خمینی را به موقع فهمیده بودم.

امام جمعه قزوین گفت: با وقوع انقلاب اسلامی به جهان دوقطبی شرق و غرب قطب جدیدی به نام اسلام اضافه شد و بعد از فروپاشی شوروی این قطب‌ها به دو قطب اسلام و استکبار تبدیل شد.

وی با اشاره به فرارسیدن روز جهاد کشاورزی ادامه داد: نباید اجازه دهیم زمین‌هایمان مخصوصاً زمین‌های کشاورزی توسط زمین خواران حیف و میل شود و یا به خشکسالی و یا شوره زار تبدیل شود.

آیت الله عابدینی با اشاره به شرایط اقتصادی کشور عنوان کرد: دولت سیزدهم میراث دار بدهی دولت گذشته است و هر ماه میلیاردها تومان بدهی گذشته را می‌پردازد

وی در پایان با بیان اینکه دولت مطالبه مردم برای بهبود وضعیت اقتصادی را بشنود، یادآور شد: با تمام این اوصاف مطالبه مردم از دولت برای بهبود شرایط اقتصادی مطالبه درستی است و دولت باید برای رفع این مشکلات تلاش کند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 944223

مهمترین اخبار ایران و جهان: