نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 22:26

دوران تحمیل صنایع آلاینده بر استان قزوین تمام شده است

قزوین- نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه دوران تحمیل صنایع بر استان قزوین تمام شده است، گفت: امروز استان قزوین برای میزبانی از صنایع حق انتخاب دارد.

به گزارش خبرنگار مهر، فاطمه محمدبیگی بعد از ظهر پنجشنبه در جلسه مجمع نمایندگان استان قزوین با رئیس و مدیران پارک علم و فناوری استان قزوین اظهار کرد: موقعیت قزوین در کشور می‌تواند این حق انتخاب را به این استان بدهد که میزبان چه صنعت و تکنولوژی باشد.

وی با بیان اینکه دوران تحمیل صنایع بر استان قزوین تمام شده است، افزود: نزدیکی قزوین به بیش از ۳۳ میلیون جمعیت کشور و قرار گرفتن در محورهای مواصلاتی ۱۴ استان، از قزوین یک جایگاهی ساخته که خود باید انتخاب کند که میزبان چه صنایع و بسته‌های علمی و دانشی باشد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه باید صنایع و نوآوری‌های مرغوب در استان را پذیرا باشیم، بیان کرد: متأسفانه عدم اشراف مسئولین استان، عدم شناخت جایگاه منطقه و عدم نگاه به چشم اندازهای علمی کشور باعث شده استان قزوین و شهرهایی مثل آبیک مورد ظلم واقع شوند.

وی ادامه داد: راه اندازی پارک علم و فناوری آبیک به عنوان سرچشمه ملی استان قزوین یک هدف مهم است و اجازه هیچ کاربری دیگری را به این منطقه نمی‌دهیم.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: آلودگی هوای آبیک و آلودگی زیست محیطی این منطقه اجازه نمی‌دهد معادن و پروژه‌های دست چندمی در آبیک جای بگیرند.

وی اضافه کرد: متأسفانه برخی از مسئولین به فکر راه اندازی دوباره معادن در این منطقه هستند و این در حالی است که به هیچ عنوان برتری‌های آبیک و وضعیت زیست محیطی این منطقه این اجازه را نمی‌دهد.

محمدبیگی با بیان اینکه شبکه نوآوری تکمیل کننده زیست بوم علم و فناوری استان قزوین است، اظهار کرد: این شبکه باید از پایین‌ترین رده‌های سنی حتی از مهد کودک شکل بگیرد.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی گفت: نسل آینده قزوین باید هدایت لوکومتیو علمی کشور را به دست بگیرد و این ظرفیت نیز در قزوین وجود دارد.

وی افزود: حدود ۱۶ هزار دانش‌آموز در استان قزوین داریم که می‌توانند با چرخه علم و فناوری آشنا شوند.

محمدبیگی با اشاره به راه اندازی پروژه چشمه نور در استان قزوین تاکید کرد: چشمه نور یک فناوری برتر جهانی است که می‌تواند رشته‌های متفاوتی را پوشش داده و محرک خاورمیانه و آسیای غربی در زیست بوم علم و فناوری و حرکت بر لبه دانش‌های جهانی است.

وی اضافه کرد: امروز رضایتمندی مردم از دولت‌ها و کسب سرمایه‌های اجتماعی مربوط به حوزه سلامت است.

نماینده مردم قزوین، البرز و آبیک در مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: می‌توانیم از طریق مباحث حوزه علم و فناوری در سلامت و اعزام تیم‌های پزشکی به کشورهای اطراف، صنعت تله مدیسین را برای این کشورها راه اندازی کرده و به هاب منطقه‌ای سلامت تبدیل شویم.

وی در پایان یادآور شد: تا سال ۲۰۵۰ بیش از ۷۵ درصد کشورهای دنیا از تله مدیسین یا دوراپزشکی استفاده خواهند کرد و کشوری که نتواند تا سال ۲۰۳۰ به این تکنولوژی دست پیدا کند از چرخه پزشکی جهانی حذف می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 942967

مهمترین اخبار ایران و جهان: