نیوز سیتی!
08 دی 1401 - 23:42

پایداری آلودگی هوا در استان سمنان

سمنان- اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، از یک هفته آلایندگی هوا به علت سکون و پایداری جوی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، به نقل از روابط عمومی هواشناسی استان سمنان، مناطق غربی و مرکزی استان سمنان نقاط اصلی متأثر از آلایندگی طی هفته آینده خواهد بود لذا اداره کل هواشناسی استان سمنان با اعلام هشدار زرد، از یک هفته آلایندگی هوا به علت سکون و پایداری جوی خبر داد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه هشدار سطح زرد این اداره کل مربوط به صبح امروز تا چهارشنبه هفته آینده است، گفت: پایداری و سکون و جو و مهیابودن شرایط جوی جهت انباشت آلاینده‌ها در سطح زمین و افزایش نسبی غلظت غبار و آلاینده‌های جوی به ویژه در نواحی صنعتی، غربی، و مرکزی استان سمنان، مخاطره اصلی در قالب این هشدار زرد محسوب می‌شود.

ایرج مصطفوی مناطق غربی و مرکزی استان سمنان را نقاط اصلی متأثر از آلایندگی طی هفته آینده عنوان و خاطرنشان کرد: غبارآلودگی و افزایش غلظت غبار و آلاینده‌های جوی، و کاهش کیفیت وضع هوا، مهمترین پیش‌بینی‌ها در قالب هشدار زرد است.

وی تاکید کرد: پرهیز از تردد غیرضروری به ویژه برای سالمندان، کودکان و افراد دارای بیماری‌های قلبی و ریوی، پرهیز از فعالیت ورزشی و فیزیکی در فضای باز، کاهش تردد خودروها، کنترل فعالیت واحدهای صنعتی و مدیریت منابع آلاینده، مهمترین توصیه‌های هواشناسی استان سمنان در این زمینه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 943023

مهمترین اخبار ایران و جهان: