نیوز سیتی!
20 دی 1401 - 12:05

مشارکت باید از پرداخت هزینه به تصمیم‌گیری ارتقا پیدا کند

رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی با بیان اینکه در دو حوزه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وظایفی را عهده داریم، گفت: مشارکت باید از پرداخت هزینه به مشارکت در تصمیم گیری ها افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار مهر، نشست خبری احمد محمودزاده معاون وزیر و رئیس سازمان مدارس و مراکز غیردولتی و توسعه مشارکت‌های مردمی با اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.

محمودزاده با اشاره به هفته شوراها از لزوم مشارکت خانواده‌ها در امر مدرسه داری یاد کرد و گفت: مشارکت باید از پرداخت هزینه به مشارکت در تصمیم گیری ها افزایش یابد. رویکرد مردمی در همه اسناد بالادستی وزارت آموزش و پرورش همچون سند تحول بنیادین آموزش و پرورش موجود است.

وی با بیان اینکه در دو حوزه مدارس غیردولتی و مشارکت‌های مردمی وظایفی را بر عهده داریم؛ گفت: سه برنامه را مدنظر داریم که در سند راهبردی سازمان وجود دارد؛ برنامه‌های تدوینی همچون بازنگری در قوانین را داریم. طراحی جامع برنامه مشارکت مردمی و نهادهای مذهبی و انقلابی برنامه دیگری ماست؛ واگذاری مدارس به گروه‌های خیرین، واقفین و افراد مذهبی. برنامه دیگر بازطراحی مدل جدیدی از مدارس هیئت امنایی که از ابتدای سال ۱۴۰۲ ایجاد می‌شود

محمودزاده با بیان اینکه در برخی مدارس به سلامت روحی و جسمی دانش آموزان ضرر زده می‌شود؛ گفت: در ادامه فعالیت‌ها حتماً به این موضوع توجه می‌شود که رویکردهای آموزشی و تربیتی با همکاری سایر معاونت‌ها در وزارت آموزش و پرورش فعالیت‌های پرورشی و تربیت بدنی را در مناطق شهری و مناطق آزاد داشته باشیم.

خبر در حال تکمیل است…

منبع: مهر
شناسه خبر: 967467

مهمترین اخبار ایران و جهان: