نیوز سیتی!
06 دی 1401 - 23:04

مانور دور میزی وقوع زلزله در اردبیل برگزار شد

اردبیل-رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل گفت: مانور دور میزی وقوع زلزله با هدف شناسایی نقاط ضعف و قدرت واحدهای امدادی در اردبیل برگزار شد.

سعید مهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر با تاکید بر لزوم همکاری و هماهنگی هر چه بیشتر دستگاه‌های عضو در حوادث به منظور ارائه هر چه بهتر خدمات، اظهار کرد: مانور دور میزی وقوع زلزله به همت واحد ای. او. سی دانشگاه و با هدف ایجاد هماهنگی، ارزیابی وضعیت و نقاط ضعف و قوت واحدهای امدادی زیر مجموعه دانشگاه و با حضور اعضای آی. سی. اس دانشگاه در سالن جلسات ریاست دانشگاه برگزار شد.

وی به سالروز جان باختن جمع کثیری از هموطنان در حادثه دلخراش زلزله بم اشاره کرد و گفت: کشور ما یکی از مستعدترین کشورها در زمینه بلایای طبیعی است و هر لحظه احتمال بروز بحران همانند زلزله بم در کشور وجود دارد، بنابراین برگزاری مانورهای میدانی و دورمیزی، فرصتی برای شناسایی نقاط قوت و ضعف دستگاه‌های امدادی است.

رئیس مرکز مدیریت حوادث و فوریت‌های پزشکی استان اردبیل بیان کرد: در این مانور اعضای کارگروه با مطالعه سناریوی از پیش آماده شده، نحوه پاسخ به وقوع زلزله در یکی از شهرستان‌های اردبیل را تمرین و هر واحد نحوه ارائه خدمات امدادی به آسیب دیدگان را توضیح داد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 939067

مهمترین اخبار ایران و جهان: