نیوز سیتی!
01 تیر 1402 - 09:18

امروز نشرخوبی‌ها مهم‌ترین رسالت تبلیغ دین است

اصفهان - مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان گفت: نشر خوبی‌ها در شرایط کنونی مهم‌ترین ابزار برای تبلیغ دین است و می‌تواند مردم را امیدوار کند.

حجت الاسلام مهدی فوقی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر ضمن تبریک سالروز تأسیس سازمان تبلیغات اسلامی به همه فعالان این عرصه اظهار داشت: بنده بر این باورم که آن روزی که رهبر کبیر انقلاب اشاره به تأسیس سازمان تبلیغات کردند یکی از محوری‌ترین فرمایشات ایشان نشر خوبی‌ها بود.

وی با بیان اینکه امروز نیز با توجه به مقتضیات زمان و نگرانی‌های رهبر معظم انقلاب ما باید به واسطه نشر خوبی‌ها مردم را امیدوار کنیم، گفت: یکی از وظایف سازمان تبلیغات اسلامی تأثیر دین داری است که باید به مردم منتقل شود و در این زمینه بنده به این اعتقادم که فهم نسل جدید و برنامه ریزی برای آنها با توجه به نیاز سنجی صورت گرفته باید در دستور کار قرار گیرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه یکی از مسائل و مقدمات تبلیغات اسلامی ارتباط خوب با نسل جوان است، تصریح کرد: باید توجه داشته باشیم که تبلیغ فقط گفتن نیست و ایجاد یک عرصه و بستر برای نسل جوان می‌تواند تأثیرگذار باشد.

لزوم ارتباط مؤثر مبلغان دینی با نسل جوان

وی با تاکید بر اینکه مبلغات و مبلغان دینی باید ارتباط گیری با نسل جوان را در دستور کار خود قرار دهند، اضافه کرد: باید فضای اعتماد خوبی را برای آنها فراهم کنیم که در این راستا یکی از برنامه‌های مهم تسهیل گری در امور ضروری آنها است.

حجت‌الاسلام فوقی ادامه داد: درست است که تأمین جهیزیه وظیفه سازمان تبلیغات اسلامی نیست اما می‌تواند برای تبلیغ دین مؤثر باشد.

وی در ادامه با بیان اینکه تلاش سازمان تبلیغات اسلامی برای ترویج عفاف و حجاب جدی است، گفت: عفاف و حجاب مقدمه سلامت معنوی جامعه است اما در روش‌های ترویج باید خیلی حساسیت و لطافت داشته باشیم.

افراد متخصص در زمینه ترویج عفاف و حجاب نظریه پردازی و برنامه ریزی کنند

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه باید افراد متخصص در زمینه ترویج عفاف و حجاب نظریه پردازی و برنامه ریزی کنند، ادامه داد: چنانچه این اتفاق نیفتد مایه ریزش جوانان خواهد شد و فرصت را از دست می‌دهیم.

وی با اشاره به اینکه حرکت‌های ایجابی، مواجهات صحیح و اثباتی و ایجاد بستر اعتماد برای فهم مناسبت‌های دینی را از وظایف اصلی خودمان در سازمان تبلیغات اسلامی می‌دانیم، تصریح کرد: یکی از وظایف مهم سازمان تبلیغات تبیین عفاف و حجاب است و این امر را در دستور کار ویژه داریم.

حجت الاسلام فوقی با اشاره به اینکه یکی از وظایف مهم مبلغ، خوب بودن خودش است، افزود: باید با رفتار و عملکرد درست مردم را به دین دعوت کرد، شاید دعوت غیر مستقیم به دین تأثیر بیشتری از دعوت مستقیم داشته باشد.

مبلغ دینی باید مسلط به ابزارهای روز باشد

وی تاکید کرد: امروزه مبلغ دینی باید مسلط به ابزارهای روز باشد و از زبان‌های پدرانه برای تبلیغ استفاده کند، روش‌های ارتباط گیری با نسل جوان را بلد باشد و مطلع از نیازهای آنها باشد و با استفاده از این ظرفیت‌ها فضای اعتماد خوبی را برای نفوذ در جان آنها ایجاد کند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی استان اصفهان با بیان اینکه ما به چنین ظرفیت‌هایی برای تبلیغ دین نیاز داریم، گفت: از این رو از صاحبان فکر و اندیشه درخواست داریم که به ما کمک کنند و با مطالبه گری صحیح خود ما را نسبت به ضعف‌ها بیدار کرده تا بتوانیم از فرصتی که در امر تبلیغ دین در دوران انقلاب اسلامی فراهم شده نهایت بهره برداری را داشته باشیم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1301567

مهمترین اخبار ایران و جهان: