نیوز سیتی!
22 تیر 1402 - 12:37

فریب بازنشستگان با ترفند ثبت نام کارت هوشمند سلامت

ورامین- رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران از فریب بازنشستگان با ترفند ثبت نام کارت هوشمند سلامت توسط مجرمان سایبری خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ حمیدرضا سلطان آبادی صبح پنجشنبه در جمع خبرنگاران از کلاهبرداری با ترفند ثبت نام کارت هوشمند سلامت خبر داد و گفت: مجرمان سایبری طی تماس تلفنی اقدام به فریب شهروندان علی الخصوص بازنشستگان نموده و با این ترفند آنها را تشویق به خرید بیمه‌های تکمیلی می‌کنند.

رئیس پلیس فتا ویژه شرق استان تهران گفت: این افراد از عباراتی مانند «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» برای این منظور سوءاستفاده می‌کنند و با ارائه شماره حساب، اقدام به دریافت اطلاعات شخصی کاربران نموده و توسط این اطلاعات محرمانه اقدام به کلاهبرداری از آنها می‌کنند. اما در واقعیت چیزی به نام «کارت هوشمند سلامت» یا «کارت بیمه سلامت» وجود ندارد.

سلطان آبادی به شهروندان توصیه کرد: به تماس‌هایی که تحت عناوین مذکور با آنها گرفته می‌شود اهمیتی نداده و به‌هیچ‌وجه اطلاعات شخصی خود را در اختیار این‌گونه کلاهبرداران قرار ندهند و به جهت بررسی صحت‌وسقم موضوع، به وب‌سایت اصلی سازمان مربوطه مراجعه و یا سوالات خود را از طریق سامانه تلفنی ۱۶۶۶ با کارشناسان آن سازمان در میان بگذارند تا پاسخ مناسب را دریافت کنند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1356323

مهمترین اخبار ایران و جهان: