نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 19:48

ضرب‌الاجل معاون استاندار سیستان و بلوچستان به بانکهای خصوصی

زاهدان- معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه ای استانداری سیستان و بلوچستان در راستای تعیین تکلیف اعتبارات اشتغال، ضرب‌الاجل ۴۸ ساعته به بانکهای خصوصی داد.

به گزارش خبرنگار مهر، داود شهرکی ظهر امروز یک شنبه در جلسه‌ای که به منظور بررسی نحوه عملکرد بانک‌های عامل در جذب تسهیلات جز ء ۲ بند ب تبصره ۱۶ قانون بودجه سال ۱۴۰۱ در استان سیستان و بلوچستان با حضور اعضا برگزار شد، به بانک‌های خصوصی عامل در پرداخت تسهیلات تبصره ۱۶ در این استان، برای تعیین تکلیف کردن اعتبارات ابلاغی حوزه اشتغال ۴۸ ساعت فرصت داد.

وی ادامه داد: با توجه به فرصت اندکی که تا پایان تیرماه برای جذب اعتبارات ابلاغی به استان‌ها باقی مانده است، سیستم بانکی و دستگاه‌های اجرایی مرتبط مکلف هستند در معرفی متقاضیان و پرداخت تسهیلات اقدام فوری و لازم را انجام دهند.

وی اظهار کرد: روند پرداخت تسهیلات در بانک‌های دولتی تا حدودی مناسب است اما در بانک‌های خصوصی با خلأ جدی روبرو هستیم که باید این بانک‌ها در مدت ۴۸ ساعت آینده درباره تعیین تکلیف کردن اعتبارات و پرداخت تسهیلات گزارش کاملی را به دبیرخانه کارگروه اشتغال استان ارائه کنند.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منطقه‌ای استانداری تاکید کرد: هیچگونه کم‌کاری از سوی هیچ یک از دستگاه‌های اجرایی و بانک‌های عامل سیستان و بلوچستان در امر اشتغال پذیرفتنی نیست و مسئولیت متوجه مدیران این مجموعه‌ها است.

سرپرست اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان نیز در این جلسه گفت: رصد عملکرد دستگاه‌ها و بانک‌های دخیل در موضوع تسهیلات تبصره ۱۶ توسط اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان به عنوان دبیرخانه کارگروه تخصصی اشتغال انجام می‌شود.

خلیل‌احمد سلامی افزود: پیرو جلسه وبیناری هفته گذشته معاون اقتصادی وزیر کشور، لازم است بانک‌های عامل نسبت به تشکیل پرونده متقاضیان معرفی شده برای دریافت تسهیلات اشتغال در فرصت باقیمانده تا پایان تیرماه اقدام کنند.

دبیر کارگروه تخصصی اشتغال استان ادامه داد: همچنین برای تسریع در روند انجام کار، فرآیند تشکیل پرونده و سایر مراحل اداری از سوی بانک‌ها به طریق دستی علاوه بر سامانه‌های مرتبط صورت گیرد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1326167

مهمترین اخبار ایران و جهان: