نیوز سیتی!
15 تیر 1402 - 14:10

برگزاری 2 ورک‌شاپ با حضور سینماگران مطرح کشور در مریوان

دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار از برگزاری 2 ورک‌شاپ با حضور سینماگران مطرح کشور همزمان با جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریار در این شهرستان خبر داد.

فرید نیک‌خواه دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در سنندج اظهار کرد: جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار بار موضوع فیلم‌های منتخب در حوزه آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست در مریوان برگزار می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار خاطرنشان کرد: برخی آثار راه یافته به این جشنواره علاوه بر نمایش عمومی در پارک شانو به تناسب موضوع در سینما زریبار و همچنین برای زندانیان در کانون اصلاح و تربیت این شهرستان اکران می‌شود.

نیک‌خواه با تاکید براینکه موضوع فیلم‌ها در حوزه آسیب‌های فرهنگی، اجتماعی و محیط زیست است گفت: این جشنواره برای نخستین بار به همت موسسه سینمایی نیما فیلم و با همکاری اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه 77 فیلم مستند و داستانی کوتاه شامل 35 فیلم در بخش داستانی و 38 فیلم بخش مستند  و 4 فیلم به صورت مهمان از اقلیم کردستان عراق به این جشنواره راه یافته است، گفت: براساس برنامه ریزی صورت گرفته این جشنواره از 18 لغایت 21 تیرماه در فضای باز پارک شانو شهر مریوان اکران می‌شود.

دبیر جشنواره فیلم کوتاه و مستند زریبار به حضور 3 روزه فیلم‌سازان و کارگردان‌های مطرح از سراسر کشور در این جشنواره اشاره کرد و گفت: برگزاری این جشنواره فرصت مناسب برای  معرفی شهر توریستی مریوان است حضور هنرمندان در این جشنواره زمینه آشنایی آنها با طبیعت و فرهنگ غنی مردم مریوان را فراهم می‌سازد تا در آثار بعدی خود این زیبایی‌ها را به تصویر بکشند.

به گفته نیک‌خواه، ضمن دعوت از مردم شهر مریوان برای دیدن فیلم‌های این جشنواره از حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و همچنین همکاری فرمانداری، شهرداری، بهزیستی و شورای اسلامی شهر مریوان برای یرگزاری این جشنواره قدردانی کرد.

وی از برگزاری 2 ورک‌شاپ با حضور سینماگران مطرح کشور در این جشنواره خبر داد و افزود: فیلم‌های نمایش داده شده در این نشست‌ها با حضور سینماگران مطرح کشور نقد و بررسی خواهد شد.

انتهای پیام/2330/71

منبع: فارس
شناسه خبر: 1338167

مهمترین اخبار ایران و جهان: