نیوز سیتی!
11 تیر 1402 - 14:11

درخواست خسروپناه از وزیر علوم درباره کرسی های آزاد اندیشی/ کرسی های آزاد اندیشی را باید احیا کرد

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: کرسی های آزاد اندیشی را از حالت مماتی که دارد باید خارج و آن را احیا کرد.

به گزارش خبرنگار گروه دانشگاه خبرگزاری تسنیم، عبدالحسین خسروپناه، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در پنجمین اجلاس کرسی ملی کرسی‌های نظریه پردازی، نقد و مناظره و اجلاس ملی سرآمدان آموزشی  در دانشگاه شهید بهشتی با بیان اینکه دبیرخانه شورای عالی انقلاب فرهنگی باید بیش از گذشته به کرسی‌های آزاد اندیشه اهتمام داشته باشد، برگزاری کرسی‌های ازاد اندیشی را وظیفه شورا‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها دانست و گفت: شورا‌های اسلامی شدن دانشگاه‌ها باید برگزاری این کرسی‌ها را جدی بگیرند. بنده به عنوان دبیر شورا از وضعیت کرسی‌های آزاد در دانشگاه‌ها راضی نیستم.

وی افزود:  مسئولیت برگزاری کرسی‌های نظریه پردازی بر عهده هیئت حمایت از کرسی‌های نظریه پردازی نقد و مناظره است که در این کرسی‌ها نیز نیاز به تحول احساس می شود.

دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی با اشاره به اینکه چرا  کرسی‌های نظریه پردازی مربوط به علوم انسانی است، مگر دیگه رشته‌ها و علوم پایه نظریه ندارند، ادامه داد: نظریه پردازی نباید منحصر به علوم انسانی و اسلامی شود باید در این زمینه توسعه کیفی داشته باشیم و  راه‌های مختلف کشف نظریه را پیدا کنیم.

وی با اشاره به اینکه  باید کرسی‌های آزاد اندیشی را از حالت مماتی که پیدا کرده احیا کنیم از  وزیر علوم درخواست کرد ایجاد بستر این مسیله  را از معاونان فرهنگی دانشگاهها دنبال کند.

خسروپناه خاطر نشان کرد: نظریه پردازی باید با حکمت پیوند پیدا کند. واژه حکمت یک مفهوم بومی و اسلامی است اگر پیوندی بین نظریه و حکمت برقرارشود تحول عظیمی در نظریه‌ها ایجاد می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 1326023

مهمترین اخبار ایران و جهان: