نیوز سیتی!
27 خرداد 1402 - 17:00

دفع حملات پهپادی اوکراین به پالایشگاه نفت روسیه

وزارت دفاع روسیه ازانهدام 3 پهپاد اوکراین حین حمله به یک پالایشگاه نفت در غرب روسیه خبر داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز شنبه از دفع حمله پهپادی اوکراین به یک پالایشگاه نفت در غرب روسیه و شکار سه فروند پهپاد خبر داد.

به گزارش «خبرگزاری فرانسه» روسیه اعلام کرد که سه پهپاد متجاور اوکراین را بر فراز پالایشگاه نفتی این کشور در منطقه« بریانسک» هدف قرار داده است.

«آلکساندر بوگوماز» فرماندار منطقه بریانسک گفت: «سامانه‌های پدافند هوایی روسیه حمله نیروهای مسلح اوکراین به پالایشگاه نفت "دروژبا" در منطقه نووزیبکوف را دفع کردند. در این عملیات سه پهاد اوکراین منهدم شد.»

حملات پهپادی در ماه‌های اخیر چند برابر شده است و کی‌یف و مسکو چند بار در هفته  ازدفع حملات هم خبر می‌دهند. تاسیسات نفتی روسیه از اهداف اولویت‌دار حملات پهپای اوکراین است.

«سرگئی آکسیونوف» فرماندار نظامی «مسکو» نیز روز پنجشنبه گفت نیروهای روسیه ۹ پهپاد را بر فراز شبه جزیره سرنگون کردند.

 

طی ماههای گذشته اوکراین حملات محدودی را در عمق خاک روسیه انجام داده است.نیروهای پدافندی روسیه و نیروی هوایی این کشور بارها جنگنده‌ها و پهپادای اوکراینی را با چالش مواجه کرده‌اند.پدافند هوایی روسیه مستقر در منطقه اخیرا  ۲۲ پهپاد  اوکراین را  بر فراز دریای سیاه شناسایی و منهدم کرد. 

«جاستین برونک» کارشناس اندیشکده «روسی» اخیرا گفت که تحرکات نیروی هوایی اوکراین برای ماهواره‌های روسیه به وضوح قابل مشاهده است. وی گفت: «همه پایگاه‌های هوایی اوکراین و کل این کشور در تیررس موشک‌های بالستیک و کروز روسیه هستند.»

وبگاه «تسک اند پرپس» به نقل از اندیشکده انگلیسی «روسی» نوشت که سامانه‌های جنگال (جنگ الکترونیک) و سلاح‌های ضد پهپاد روسیه هر ماه ۱۰۰۰۰ پهپاد اوکراین را سرنگون می‌کنند. مشخص نیست که در هر ماه چند پهپاد اوکراین سرنگون شده‌اند یا از کار می‌افتند، اما میانگین تقریبی مقیاس استفاده از پهپادها را در جنگ نشان می‌دهد(جزئیات بیشتر).

پایان پیام/م

منبع: فارس
شناسه خبر: 1290967

مهمترین اخبار ایران و جهان: