نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 15:23

حاضری دارویی را مصرف کنی که می‌کشد؟/ فسادی که عشق را نفرت کرد

نمایش رادیویی «شرق بهشت» به کارگردانی ایوب آقاخانی بر اساس رمان مطرح جان استاین بک تولید و پخش شده است که سومین قسمت آن را می‌شنوید.

به گزارش خبرنگار مهر، رمان «شرق بهشت» از آثار درخشان جان استاین بک نویسنده آمریکایی برنده جایزه نوبل است که زندگی پیچیده ۲ خانواده را روایت می‌کند. اقتباسی سینمایی از این رمان در سال ۱۹۵۵ با کارگردانی الیا کازان و بازی جیمز دین ساخته و پخش شد.

در میانه دهه ۹۰ نیز در پروژه «از رمان تا نمایش» رادیو اقتباسی قابل توجه از این رمان انجام و با کارگردانی ایوب آقاخانی هنرمند شناخته شده رادیو و تئاتر در قالب نمایش رادیویی تولید و پخش شد.

چنین رویکردی به ادبیات غرب و اقتباسی چنین وفادارانه از «شرق بهشت»، وامدار سنت دیرین نمایش‌های رادیویی یعنی پیوند مخاطب با نگین‌های ادبیات جهان بود.

مریم نشیبا چهره با سابقه رادیو به عنوان گوینده نمایش رادیویی «شرق بهشت» و آرش پارساخو به‌عنوان سردبیر این مجموعه حضور دارد.

محمدرضا قربانی نیز تنظیم این اثر را برای رادیو انجام داده است.

هنرمندان سومین قسمت نمایش رادیویی «شرق بهشت» به ترتیب ایفای نقش عبارتند از: احمد گنجی، مهرداد عشقیان، بهرام ابراهیمی، مرضیه صدرایی، مهین نصری، مهدی طهماسبی.

افکتور: نرگس موسی‌پور، صدابردار: علی حاجی‌نوروزی، تهیه‌کننده: محمد مهاجر، دیگر عوامل این نمایش رادیویی هستند.

در این قسمت با مدت زمان ۲۰ دقیقه و ۵۵ ثانیه، ساموئل همیلتون درباره اسب ۳۳ ساله خود، زشتی و بدرفتاری‌های اسب صحبت می‌کند ولی در عین می‌گوید که این اسب را دوست دارد. آدام تراسک به ساموئل پیشنهاد می‌کند که برای اینکه اسب پیر عذاب نکشد با گلوله خلاصش کند.

ساموئل در واکنش به این حرف آدام می‌پرسد که آیا خودش حاضر است برای بهبود حالش از دارویی استفاده کند که باعث مرگش می‌شود؟ آدام پاسخ مثبت می‌دهد و ساموئل به آدام می‌گوید که کتی همسر آدام که او را ترک کرده در شهر دیگری یک کلوپ غیر اخلاقی راه انداخته و مردم را به فساد می‌کشاند. آدام با شنیدن این حرف‌ها آشفته می‌شود.

آدام به شهر دیگر سفر می‌کند تا کتی را ببیند. آدام به کتی می‌گوید که تازه متوجه شده او چه شخصیتی دارد و می‌تواند کتی را فراموش کند.

ساموئل مرده است و ….

با هم سومین قسمت «شرق بهشت» را بشنویم.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1317623

مهمترین اخبار ایران و جهان: