نیوز سیتی!
08 تیر 1402 - 13:00

سه گروه ثابت و سیار بر لاشه‌های دام نذری در نهاوند نظارت می کنند

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند از انجام کار نظارت بر کشتار دام نذری در روز عید قربان خبر داد و گفت: در این راستا سه گروه ثابت و سیار از سوی این اداره تشکیل شده که بر کشتار دام نذری نظارت می‌کنند.

میثم قیاسی امروز در گفت و گو با خبرنگار فارس در نهاوند افزود: این اکیپ نظارتی شامل سه دامپزشک، ۶ بازرس بهداشت گوشت و ۲ ناظر شرعی هستند که با حضور در کشتارگاه دام و همچنین سطح شهر به طور رایگان خدمات لازم را به شهروندان ارائه می‌دهند.

وی افزود: با توجه به اینکه بیماری‌های مشترک بین دام و انسان بعضا ممکن است از طریق دام‌های کشتار شده منتقل شوند لذا این گروه‌ها به منطور اطمینان از سلامت دام قبل از کشتار آن را معاینه و بعد از کشتار نیز لاشه آن را مورد بازرسی قرار می‌دهند.

رئیس اداره دامپزشکی شهرستان نهاوند افزود:  عید قربان امسال با توجه به گرمای هوا و احتمال شیوع بیماری تب خونریزی‌دهنده کریمه کنگو از حساسیت بالایی برخوردار است.

وی تصریح کرد: تب خونریزی دهنده کریمه کنگو در دام تظاهر قابل مشاهده‌ای ندارد اما این بیماری می‌تواند از طریق گزش کنه انسان را آلوده کند و همچنین تماس با ترشحات دام آلوده و مصرف گوشت تازه حاصل از کشتار غیر مجاز دام آلوده از دیگر راه‌های انتقال این بیماری است.

قیاسی به شهروندان توصیه کرد به منظور جلوگیری از انتقال بیماری‌های مشترک به افراد هنگام استفاده از گوشت نذری آنرا حداقل ۲۴ ساعت در داخل فریزر نگهداری و سپس مصرف کنند.

پایان پیام/۳۱۴۰/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1317423

مهمترین اخبار ایران و جهان: