نیوز سیتی!
29 خرداد 1402 - 11:47

مشکلات صنعت با فراهم‌سازی تولید و اشتغال قابل حل است

فرمانده ناحیه مقاومت بسیج سپاه کازرون با اشاره به شعار راهبردی مهار تورم و رشد تولید از سوی مقام معظم رهبری گفت: امروز بسیاری از چالش‌ها و مشکلات بخش صنعت با فراهم سازی تولید و اشتغال قابل حل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کازرون، سرهنگ پاسدار حسین حیاتی با اشاره به پتانسیل ها و ظرفیت‌های شهرستان کازرون اظهار داشت: تولید و اقتصاد، محور توسعه و پیشرفت شهرستان انقلابی کازرون است و این مهم فقط با بسترسازی در زمینه تولید محقق خواهد شد.

در ادامه محمدجعفر شفیعی، مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون نیز با بیان اینکه بخش صنعت یکی از بخش های مهم اقتصادی است، اظهار داشت: رشد و توسعه بخش صنعت باعث توسعه صنعتی و اقتصادی در هر منطقه ای خواهد شد.

وی افزود: توسعه و گسترش بخش صنعت مستلزم استفاده از فناوری پیشرفته به همراه نیروی انسانی ماهر و با تجربه است.

مدیر بسیج مهندسین صنعت و معدن سپاه کازرون خاطر نشان کرد: عوامل مختلفی در رشد تولید و ارزش افزوده واحدهای صنعتی مؤثر است که مهمترین آنها می توان به نیروی انسانی ماهر و با تجربه، ماشین آلات مدرن و تکنولوژی نوین و پیشرفته اشاره نمود.

مهندس شفیعی تصریح کرد: افزایش سطح دانش و مهارت نیروی انسانی می تواند در افزایش تولیدات و ارزش افزوده صنایع بسیار مفید و مؤثر باشد.

وی با اشاره به تحقق شعار سال مهار تورم و رشد تولید ابراز داشت: ظرفیت های اشتغال زایی در حوزه صنعت به ویژه در شهرک صنعتی شهید مصلحیان کازرون و همچنین صنایع بسته بندی زیاد بوده و باید تلاش مضاعف نسبت به توسعه حوزه های فوق انجام گیرد که راه‌اندازی کارگاه های کوچک و زودبازده، تدوین برنامه جهت عرضه آسان تولیدات در بازار، استفاده از نیروی انسانی زبده، نخبه و تحصیلکرده در بخش صنعت و بازگشت اعتماد سرمایه های اجتماعی به واسطه بعضی از مشوق ها می تواند راهکارهای مناسبی در بخش صنعت باشد.

در این نشست اعضای هیئت اندیشه ورز صنعت و معدن سپاه کازرون به مواردی همچون بخشودگی های مالیاتی شرکت های تولیدی و کارگاه‌های زودبازده، حل بیمه کارکنان و کارگران واحدهای تولیدی و صنعتی، پیگیری مشکل آب شهرک صنعتی شهید مصلحیان و استخدام نیروهای بومی بجای نیروهای غیربومی و اصلاح آیین نامه های استخدامی با توجه به نیازمندی کارگاه‌های تولیدی و صنعتی پرداختند.

پایان پیام/ن

منبع: فارس
شناسه خبر: 1295223

مهمترین اخبار ایران و جهان: