نیوز سیتی!
09 تیر 1402 - 18:25

آمریکا به دنبال اجرای قانون های دلخواه خود در کشورها است

کرمان- امام جمعه کرمان گفت: آمریکا به دنبال اجرای قانون های دلخواه خود در کشورها است و برای سقوط دولت‌های مستقل مردمی نقشه می‌کشند.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت الاسلام حسن علیدادی سلیمانی در خطبه‌های نماز جمعه کرمان با اشاره به سفر رئیس جمهور به کرمان ابراز امیدواری کرد با بهره برداری در طرح‌های آبرسانی بخشی از مشکلات کم آبی در استان حل شود.

وی از فعالان حوزه صنعت و معدن خواست بخشی از درآمد خود را در مسئولیت‌های اجتماعی هزینه کنند.

خطیب جمعه کرمان افزود: سه گروه باید بسیار مراقب رفتارشان باشند، گروهی که قدرت در دستشان است، آنها که اهل دانش هستند و حرفشان در جامعه اثرگذار است و آنها که امکانات مالی فراوان دارند، چرا که طبق آیات قرآن خداوند با صراحت آنها را بازخواست می‌کند.

وی افزود: گروه اول باید از مظلومان جامعه دفاع کنند، گروه دوم مراقب باشند آبروی مؤمن را نبرند و گروه سوم حق مردم را پایمال نکنند.

خطیب جمعه کرمان با تبریک ولادت امام هادی علیه السلام و تبریک دهه امامت و ولایت خواستار حضور پررنگ مردم در مراسم دینی شد و گفت این حضور دشمن را نا امید و مأیوس می‌کند.

نماینده ولی فقیه در استان همچنین نفاق، زورگویی و خیانت به ملت‌ها را سه ضلع مثلث حقوق بشر آمریکایی عنوان کرد و گفت: در آمریکا که شعارهای جذاب حقوق بشری می‌دهند از حقوق بشر خبری نیست دلیل آن هم اعتقاد آنها به مکاتبی است که با حقوق بشر هیچ سازگاری ندارد.

وی با اشاره به فهرست بلند حرکت‌های ضد حقوق بشری در آمریکا گفت: حمله به هواپیمای مسافربری جمهوری اسلامی با ۲۹۰ سرنشین، حمله شیمیایی به شهرهای مختلف در دنیا به صورت مستقیم یا از طریق نیروهای نیابتی، حمله اتمی به هیروشیما، استفاده از موشک در نقاط مختلف جهان و لشکرکشی و قتل مردم در جهان را از جمله این حرکت‌های ضد حقوق بشری آمریکا عنوان کرد.

خطیب جمعه کرمان افزود: آمریکایی‌ها سعی دارند قانون دلخواه خود را بر کشورها و ملت‌ها تحمیل کنند و با استفاده ظالمانه از حق وتو پشت رژیم غاصب اسرائیل ایستادند و برای سقوط دولت‌های مستقل مردمی نقشه می‌کشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1320167

مهمترین اخبار ایران و جهان: