نیوز سیتی!
02 تیر 1402 - 11:29

هشدار مدیریت بحران نسبت به نفوذ توده گرد و خاک به اصفهان

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان گفت: مدیریت بحران استان درخصوص نفوذ توده گرد و خاک به مناطق شرق، شمال و مرکز استان تا روز دوشنبه و شدت آن از اواخر امروز تا یکشنبه هشدار داد.

منصور شیشه فروش مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اصفهان اظهار داشت: مدیریت بحران استان درخصوص نفوذ توده گرد و خاک به مناطق شرق، شمال و مرکز استان تا روز دوشنبه و شدت آن از اواخر امروز تا روز یکشنبه هشدار داد. 

وی افزود: وزش تندبادهای لحظه‌ای و تداوم آن در مناطق شرق و هم مرز با استان سمنان باعث خیزش کانون‌های گرد و خاک شده که منجر به کاهش کیفیت هوا، افزایش شاخص آلودگی هوا و کاهش میدان دید می‌شود.

شیشه فروش بیان کرد: در حال حاضر گرد و خاک در شهرستان‌های اردستان، نایین، خوروبیابانک، انارک، سجزی و فرودگاه منجر به کاهش میدان دید شده و به تدریج تمامی استان و شهر اصفهان را فرا می‌گیرد و این شرایط تا روز دوشنبه ادامه دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان تصریح کرد: رعایت الزامات بهداشتی و سلامت به خصوص برای گروه‌های حساس بیماران و کودکان برای استفاده از ماسک، عدم حضور در فضای باز و عدم ورزش در فضاهای باز توصیه می‌شود.

وی با تاکید بر ممنوعیت هر اقدامی که منجر به انتشار گرد و خاک و آلودگی هوا شود، ادامه داد: فعالیت‌های معدنی، خاکبرداری، آتش زدن بقایای گیاهی در مزارع و فضاهای سبز ممنوع است.

شیشه‌فروش افزود: کنترل آلودگی‌های ناشی از خودروها و صنایع با اعمال محدودیت برای فعالیت واحدهای صنعتی آلاینده در شرایط اضطرار با پیگیری و نظارت اداره محیط زیست و اداره صمت باید انجام شود.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری اصفهان با تاکید بر استحکام بخشی به سازه‌های ناپایدار از جمله تابلوهای تبلیعاتی، داربست‌ها، سقف گلخانه‌ها در برابر تندباد و حفاظت در برابر تندبادهای لحظه‌ای خاطرنشان کرد: از استقرار در مجاور درختان فرسوده باید خودداری شود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 1303523

مهمترین اخبار ایران و جهان: