نیوز سیتی!
16 تیر 1402 - 02:02

پنتاگون: ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین در حال بررسی است

وزارت دفاع آمریکا گفت که پرونده ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین در دست بررسی قرار دارد.

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری فارس، «پاتریک رایدر» سخنگوی پنتاگون گفت که آمریکا قصد دارد با دقت فراوان مهمات خوشه‌ای را برای اوکراین انتخاب کند.

وی در ادامه گفت که در حال حاضر پرونده ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین در دست بررسی است و مهمات خوشه‌ای که به اوکراین تحویل داده خواهد شد شامل انواع قدیمی نمی‌شود که درصد عمل نکردن آنها بیش از 2.35 درصد بوده است.

این در حالی است که «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در سازمان ملل روز پنجشنبه در سخنانی هشدار داده بود که اقدام آمریکا برای ارسال مهمات خوشه‌ای به اوکراین، گام دیگری برای تشدید اوضاع به شمار می‌آید.

روسیه از ۲۴ فوریه ۲۰۲۲ (پنجم اسفند ماه ۱۴۰۰) بعد از به رسمیت شناختن استقلال دو جمهوری لوهانسک و دونتسک از اوکراین، به این منطقه نیرو اعزام کرد و از آغاز «عملیات ویژه نظامی در اوکراین» خبر داد.

روسیه هدف خود را از این اقدام، نازی زدایی اوکراین، خلع سلاح این کشور، رفع نگرانی‌های امنیتی خود و اجابت درخواست کمک لوهانسک و دونتسک اعلام کرده است.

دولت اوکراین اما استقلال دونتسک و لوهانسک را به رسمیت نشناخته و حضور نظامی روسیه را «تجاوز و حمله به تمامیت ارضی» خود خوانده است. اوکراین تا به حال نزدیک 20 درصد از خاک خود را در این جنگ از دست داده است.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1339867

مهمترین اخبار ایران و جهان: