نیوز سیتی!
05 تیر 1402 - 15:30

طرح نوجوانه‌های بسیج ویژه ایام تابستان در اردبیل برگزار می‌شود

اردبیل-مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت عباس (ع) اردبیل گفت: طرح نوجوانه‌ها با هدف غنی‌سازی اوقات فراغت کودکان، نوجوانان و جوانان در تابستان سال جاری در سراسر استان اردبیل برگزار می‌شود.

حجت الاسلام داود سلامت در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، از اجرای «طرح نوجوانه‌ها» با محوریت غنی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان خبر داد و اظهار کرد: طرح اوقات فراغت نوجوانه‌ها با اهداف تربیتی و بصیرتی و با رویکرد افزایش مهارت، آموزش، تربیتی، تفریحی و سرگرمی در تابستان امسال در استان اردبیل برگزار می‌شود.

وی با بیان اینکه مجموعه اقدامات در سطوح مختلف ستادی و صفی در جهت غنی سازی اوقات فراغت بسیجیان و ارتقای ابعاد تربیتی آنها در قالب طرح نوجوان‌ها پیش بینی شده است، گفت: با توجه به اینکه بخش عمده ای از مخاطبین این برنامه‌ها از گروه سنی نوجوان تشکیل می‌شود از بین عناوین پیشنهادی برای این طرح این عنوان برگزیده شده است.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت عباس (ع) بیان کرد: تجربه موفق اجرای این طرح در سال‌های گذشته و همچنین استقبال گسترده اقشار مختلف مردم و خانواده‌ها از این طرح بیانگر اهمیت و نقش مهم برنامه‌های فرهنگی و تربیتی در ارتقای کیفی سازی اوقات فراغت جوانان و نوجوانان در دستیابی به یک جامعه‌ی شاد، پویا و مطلوب خواهد بود.

حجت‌الاسلام سلامت خاطرنشان کرد: انجام و تکمیل شبکه تربیتی صالحین بسیج، انجام و تقویت هویت گروهی و کارکردهای تربیتی حلقه‌های صالحین، تقویت ابعاد تربیتی گروه‌های نقش‌آفرین کمک به غنی سازی اوقات فراغت نوجوانان و جوانان، افزایش جذب و ورودی نوجوانان به بسیج، ارتقای مهارتی بسیجیان و گسترش برنامه‌های مهارت افزا در بسیج، افزایش کمی و کیفی اردوهای بسیج، افزایش فعالیت‌های ورزشی در بسیج و خدمت‌رسانی ورزشی به بسیجیان، ارتقای روحیه شجاعت و سلحشوری در بسیجیان از اهداف اجرای این طرح است.

وی با تاکید بر اینکه همه بایستی در خصوص جهاد تبیین و آگاه سازی و بصیرت افزایی اقشار مختلف جامعه به ویژه جوانان تلاش کنیم، گفت: پایگاه‌هایی برای اجرای این طرح انتخاب می‌شوند که امکانات کمی و کیفی بیشتری در اختیار داشته و دارای مربی، سرگروه‌ها و گروه‌های فعال و با انگیزه داشته باشند.

مسئول تعلیم و تربیت بسیج سپاه حضرت عباس (ع) با اشاره به فرمایشات فرمانده معظم کل قوا در خصوص اوقات فراغت جوانان و نوجوانان، عنوان کرد: استفاده بهینه از اوقات فراغت به ویژه در زمینه تعلیم و تربیت و کتابخوانی از دغدغه‌های مهمی است که در بیانات مقام معظم رهبری نیز اشاره و تاکیداتی بر آن شده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1310967

مهمترین اخبار ایران و جهان: