نیوز سیتی!
28 خرداد 1402 - 12:04

12 درصد مدارس چهارمحال و بختیاری باید تخریب و بازسازی شود

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه بالای نیمی از مدارس استان استاندارد نیست، گفت: ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

به گزارش خبرگزاری فارس از شهرکرد، به نقل از اداره اطلاع‌رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش چهارمحال و بختیاری، علی حیدری روز شنبه در آیین افتتاحیه فاز دوم طرح شهید عجمیان در منطقه لاران با اشاره به اینکه فاز نخست این طرح در ایام نوروز برگزار شد، گفت: برای فاز نخست این طرح یک میلیارد ریال و برای فاز دوم ۶ میلیارد ریال اعتبار اختصاص یافت.

سرپرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استاندار چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: در نوروز امسال ۱۶۰ نفر جهادگر در قالب گروه‌های جهادی بهسازی و شاداب‌سازی ۱۷ مدرسه را انجام دادند و در فاز دوم نیز ۴۰۰ گروه جهادی در استان زیباسازی و بهسازی ۴۰ مدرسه را انجام خواهند داد.

وی به نقش موثر خیران، مردم و گروه‌های جهادی برای اجرای طرح‌های مختلف اشاره کرد و افزود: در دولت سیزدهم فعالیت‌های مطلوبی در زمینه احداث مدارس به خصوص در مناطق محروم انجام شده است.

به گفته وی، از ابتدای فعالیت دولت سیزدهم تاکنون ۱۵ مدرسه با ۱۳ هزار متر مربع افتتاح شده و ۲۳ مدرسه نیز تکمیل است و تا شروع سال تحصیلی جدید بهره‌برداری می‌شود.

۱۲۲ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد

سلمان کارگران، مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری نیز با اشاره به اینکه بالای نیمی از مدارس استان استاندارد نیست، گفت: ۱۲ درصد این مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و ۳۸ درصد نیازمند مقاوم‌سازی است.

وی افزود: در دولت سیزدهم به نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان توجه ویژه شده و اعتبارات استان رشد سه برابری داشته است.

کارگران ادامه داد: در سال آخر دولت گذشته اعتبارات اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس استان ۸۰ میلیارد تومان بود که این اعتبارات در سال ابتدای دولت سیزدهم به ۲۱۰ میلیارد تومان و پارسال به ۲۳۰ میلیارد تومان افزایش یافت.

وی اظهار داشت: بر اساس پیش‌بینی انجام شده اعتبارات سال‌جاری نیز افزایش سه برابری خواهد داشت.

مدیرکل نوسازی، توسعه تجهیز مدارس چهارمحال و بختیاری گفت: هم‌اکنون ۱۲۴ طرح نیمه‌تمام در سطح استان فعال است که پیش‌بینی می‌شود تا ۲ سال آینده تکمیل شود و به بهره‌برداری برسد.

وی اظهار داشت: از ابتدای دولت سیزدهم نیز ۴۵ مدرسه تکمیل شده است که با تکمیل طرح‌های نیمه‌تمام ۱۲۲ هزار مترمربع به فضاهای آموزشی استان اضافه خواهد شد.

پایان پیام

منبع: فارس
شناسه خبر: 1292523

مهمترین اخبار ایران و جهان: