نیوز سیتی!
24 تیر 1402 - 20:15

تجلیل از برگزیدگان پویش «من و قصه های باباآذر» در ماه مهر

یزد- معاون امور کتابخانه‌های استان یزد با اشاره به برگزاری دومین دوره پویش «من و قصه‌های بابا آذر» از ۱۸ تیر تا ۳۱ شهریور گفت: برگزیدگان نیمه مهرماه تجلیل می شوند.

حامد عطارها در گفتگو با خبرنگار مهر از برگزاری برنامه‌های فرهنگی و فعالیت‌های حوزه امور کتابخانه‌ای پیش‌رو همانند جشنواره کتابخوانی رضوی، دومین پویش من و قصه‌های باباآذر، برگزاری کلاس‌های اوقات فراغت تابستانی، دوره‌های کسب‌وکارهای کوچک و انجام فرایند رف‌خوانی و دیگر برنامه‌های متعددی که توسط نهاد کتابخانه‌های عمومی در سال جاری خبر داد.

وی با اشاره به برگزاری ۴۰۰ کلاس اوقات فراغت در برنامه تابستانی کتابخانه‌های عمومی استان، افزود: همت و همراهی همکاران نجیب و پرتلاشم همچون گذشته نیز استمرار داشته باشد تا شاهد اجرای هرچه بهتر این برنامه‌ها باشیم.

معاون امور کتابخانه‌های استان یزد همچنین بر اهتمام کتابدارن به‌منظور دعوت از عموم مردم برای شرکت در جشنواره کتابخوانی رضوی تاکید کرد و اظهار داشت: این جشنواره تا مهر تمدید شده است.

عطارها از برگزاری هفتمین رویداد کسب‌وکار در کتابخانه‌های عمومی به میزبانی استان یزد و با حضور معاون برنامه‌ریزی، پژوهش و فناوری اطلاعات نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور خبر داد و گفت: این نشست دهم مرداد برگزار می‌شود و در حاشیه آن نیز نمایشگاه محصولات و دست‌کارهای اعضای کتابخانه‌ها که در این دوره‌ها شرکت کرده‌اند در معرض تماشای عمومی قرار خواهد گرفت.

وی از آمادگی کتابخانه‌های عمومی استان برای انجام عملیات رف‌خوانی منابع در شهریور خبر داد و بیان کرد: عملیات رف‌خوانی کتاب‌ها برای کنترل موجودی مجموعه، پویایی و روزآمد کردن منابع و خروج منابع فرسوده، امری ضروری است که به‌صورت دوره‌ای و سراسری در تمام کتابخانه‌های عمومی کشور انجام می‌شود.

معاون امور کتابخانه‌های استان یزد هدف از این اقدام را فراهم کردن بهترین فرصت برای بهره برداری از منابع کتابخانه ها عنوان کرد و افزود: روند رف‌خوانی در کتابخانه‌های استان بر اساس تعداد منابع و نیروی شاغل در هر کتابخانه، بین دو تا هفت روز به طول خواهد انجامید.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1361623

مهمترین اخبار ایران و جهان: