نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 13:14

انجام ۸ زایمان اضطراری در آمبولانس های اورژانس فارس

شیراز- مدیر حوادث و فوریت های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی شیراز از انجام هشت زایمان اضطراری در آمبولانس طی سه ماهه نخست امسال در فارس خبر داد.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدجواد مرادیان صبح یک شنبه در جمع خبرنگاران بیان کرد: از ابتدای سال تا پایان خرداد، با اقدام به موقع و مؤثر تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی استان فارس، هشت مورد زایمان در آمبولانس‌های اورژانس و ۳۱ احیای قلبی ریوی موفق در کارنامه تکنسین‌های اورژانس ۱۱۵ فارس ثبت شده است.

او با تاکید بر مراقبت‌های بهداشتی و درمانی لازم در دوران بارداری‌های پیشگیری از زایمان‌های زودرس و اورژانسی، در مورد زایمان‌های درون آمبولانس‌ها، اضافه کرد: تکنسین‌های اورژانس پس از مدیریت صحیح راه هوایی نوزاد و سایر اقدامات درمانی لازم، مادر و نوزاد را برای ارائه خدمات درمانی پیشرفته‌تر به بیمارستان منتقل کرده‌اند.

مدیر حوادث و فوریت‌های پزشکی دانشگاه علوم پزشکی شیراز، ادامه داد: همچنین در مدت زمان یاد شده، تکنسین‌های فوریت‌های پزشکی فارس با اقدامات مؤثر و احیای قلبی به موقع، به ۳۱ بیمار زندگی دوباره بخشیدند.

مرادیان افزود: ارائه خدمات اورژانس پیش بیمارستانی از وظایف اصلی اورژانس ۱۱۵ است و مددجویان، بیماران و مصدومان انواع حوادث مترقبه یا غیر مترقبه، می‌توانند با شماره اورژانس ۱۱۵ تماس بگیرند و از ارائه خدمات فوریت‌های پزشکی بهره مند شوند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1307767

مهمترین اخبار ایران و جهان: