نیوز سیتی!
04 تیر 1402 - 09:24

آمار ۷ جرم اول کرمان کاهشی شد

رئیس کل دادگستری استان کرمان گفت: در ۷ جرم از ۱۰ جرم اول استان کرمان کاهش داشته‌ایم و این نشان می‌دهد سیاست‌های پیشگیرانه قوه قضاییه به‌خوبی پیش رفته است.

به گزارش خبرگزاری فارس از کرمان، حجت‌الاسلام ابراهیم حمیدی صبح امروز چهارم تیرماه در دیدار استاندار کرمان و معاونان استاندار با اعضای شورای قضایی استان به مناسبت گرامیداشت هفته قوه قضاییه اظهار کرد: هنوز غبار مظلومیت از چهره شهید بهشتی زدوده نشده و همچنان ناشناخته است و نسل جدید با روحیه و تفکرات ناب این شهید بزرگوار آشنا نیستند.

وی بیان کرد: رهبری و نقش امام خمینی(ره) در انقلاب اسلامی بی‌بدیل است، اما افراد متفکری مانند شهید بهشتی، شهید مطهری و رهبر معظم انقلاب اسلامی نیز افکار امام را در جامعه تبیین کردند و نقش موثری در پیروزی و شکل‌گیری این نظام داشتند.

حمیدی ادامه داد: شکل‌گیری حکومت اسلامی یک ایده بود و مشابهی هم در تاریخ نداشت و نیازمند این بود که این ایده در بین مردم جا بیفتد و تبیین و اجرایی شود و ایده‌پردازان انقلاب اسلامی بسیار تلاش کردند تا این ایده در ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی شکل گرفت.

وی اضافه کرد: شهید بهشتی، ایده‌پردازی قوی و انسانی مدیر، مدبر، دنیادیده و مسلط به زبان‌های مختلف بود و توانست ارتباط خوب قضایی و حقوقی با خارج کشور بگیرد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان بیان داشت: امام خمینی(ره) همچنین شهید بهشتی را مامور بازسازی قوه قضاییه کرد و او به‌خوبی از عهده این کار برآمد و امروز قوه قضاییه به اعتراف دوست و دشمن به‌عنوان یک قوه موثر و در انجام ماموریت‌ها هم موفق هست.

حمیدی اظهار داشت: سند تحول، اسناد بالادستی و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری در دستور کار قوه قضاییه است و برای تحقق فرمایشات رهبری برنامه‌ریزی شده است.

وی بیان کرد: برنامه‌های پیشگیری از وقوع جرم در حال تاثیرگذاری است و ثمرات آن را می‌بینیم و در ۷ جرم از ۱۰ جرم اول استان کرمان کاهش داشته‌ایم و این نشان می‌دهد، سیاست‌های پیشگیرانه قوه قضاییه به‌خوبی پیش رفته است.

وی با اشاره به اینکه اقدامات قوه قضاییه در حوزه اقتصاد مقاومتی به نحو مطلوبی در حال انجام است، خاطرنشان کرد: بخشی دادستان عمومی و انقلاب کرمان اقدامات خوب و فعالانه‌ای در حوزه‌های مختلف ازجمله حمایت از رشد تولید انجام می‌دهد.

رئیس کل دادگستری استان کرمان افزود: دادستان‌های استان کرمان به حوزه حمایت از مسائل اقتصادی و اشتغال ورود کرده‌اند و ده‌ها واحد تولیدی مورد بازدید قرار گرفته است و از بیکار شدن حدود ۹ هزار نفر در بنگاه‌های اقتصادی کوچک و بزرگ استان کرمان جلوگیری شده است.

حمیدی از کاهش ورودی پرونده‌ها به دستگاه قضایی خبر داد و عنوان کرد: در سال گذشته ۶۲۳ هزار پرونده وارد دستگاه قضایی استان کرمان شده است که این آمار نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش نداشته است و تلاش می‌کنیم این نرخ را منفی کنیم.

پایان پیام/۸۰۰۱۹/ب

منبع: فارس
شناسه خبر: 1306867

مهمترین اخبار ایران و جهان: