نیوز سیتی!
19 تیر 1402 - 22:38

مسکو: خطوط مقدم جنگ اوکراین به «چرخ گوشت» مزدوران خارجی تبدیل شده است

وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه گفت که مقامات اوکراینی مزدوران خارجی را وادار به حضور در خطوط مقدم می‌کنند که برای آنها تبدیل به چرخ گوشت شده است و اوکراینی‌ها ترجیح می‌دهند نخست به انتقال مجروحان و کشته شدگان خود بپردازند و پس از آن تلفات مزدوران را منتقل می‌کنند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، وزارت دفاع روسیه روز دوشنبه اعلام کرد که فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در خطوط مقدم در خصوص تلفات مزدوران خارجی غیرمسئولانه برخورد می‌کنند.

در بیانیه وزارت امور خارجه روسیه آمده است: «بر اساس اطلاعاتی که در جریان سوال از اسیران اوکراینی به دست آمده، فرماندهی نیروهای مسلح اوکراین در خطوط مقدم، در خصوص تلفات میان مزدوران خارجی غیرمسئولانه برخورد می‌کنند».

بر اساس گزارش‌ها از زمان آغاز عملیات ویژه ارتش روسیه در اوکراین بیش از 11 هزار و 600 مزدور خارجی از 84 کشور مختلف دنیا به اوکراین سرازیر شده تا در کنار نیروهای مسلح اوکراین بجنگند اما این تعداد پس از تلفات شدید میان آنها، به شدت کاهش یافته است.

طبق بیانیه وزارت دفاع روسیه، از 30 ژوئن تا کنون، بیش از 4800 مزدور خارجی که اکثر آنها از آمریکا، کانادا و کشورهای اروپایی بوده کشته شده‌اند و به دلیل رفتارهای ارتش اوکراین با این مزدوران، 4800 نفر از آنها از میدان‌های نبرد گریخته‌اند و در حال حاضر نیز حدود 2000 مزدور خارجی درخطوط مقدم جنگ در کنار نیروهای اوکراینی می‌جنگنند.

وزارت دفاع روسیه تاکید کرد که ارتش این کشور به از بین بردن مزدوران خارجی در چارچوب عملیات ویژه نظامی صرف‌نظر از مکانی که این نیروها در خاک اوکراین قرار دارند، ادامه خواهد داد.

عملیات ویژه نظامی روسیه علیه رژیم کی‌یف از تاریخ پنجم اسفند ماه سال ۱۴۰۰ و در پاسخ به تلاش‌های اوکراین برای عضویت در ناتو و حملات این کشور به روس‌تباران ساکن شرق اوکراین آغاز شد. روسیه می‌گوید دولت اوکراین تحت نفوذ تفکرات نئونازی است و نازی‌زدایی اوکراین و پذیرش بی‌طرفی این کشور را از اهداف عملیات ویژه نظامی خود خوانده است.

در ۳۰ سپتامبر ۲۰۲۲، «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه و رؤسای جمهوری‌های خلق لوهانسک و دونتسک و همچنین رهبران مناطق خرسون و زاپروژیا توافقاتی را در خصوص الحاق این مناطق به روسیه پس از برگزاری همه‌پرسی به امضا درآوردند که نشان داد که اکثریت جمعیت محلی این مناطق از الحاق به روسیه استقبال و حمایت کردند.

اوایل ماه ژوئن، اوکراین در نهایت پس از چندین بار تعویق، ضدحمله خود که مدت‌ها بود برای آن تبلیغ می‌کرد، علیه مواضع روسیه را انجام داد. طبق گفته وزارت دفاع روسیه، ارتش اوکراین همچنان تلاش می‌کند تا قلمروها را از روسیه بازپس گیرد اما موفق نشده است در سه جهت دونتسک جنوبی، باخموت و زاپروژیا پیشروی داشته باشند.

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1348023

مهمترین اخبار ایران و جهان: