نیوز سیتی!
20 تیر 1402 - 13:21

۶۱ زندانی استان سمنان از ارفاقات قانونی بهره مند شدند

سمنان- رئیس کل دادگستری استان سمنان بابیان اینکه به مناسبت عید غدیر۶۱ زندانی استان از ارفاقات قانونی بهره مند شدند، گفت: ارفاقات شامل مواردی مانند آزادی مشروط، مرخصی دوره ای و غیره می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جعفر عبدالهی پیش از ظهر سه شنبه در بازدید از ندامتگاه‌های شهر سمنان ضمن بیان اینکه به مناسبت عید ولایت ۶۱ زندانی استان سمنان از ارفاق‌ها قانونی بهره مند شدند، ابراز داشت: هدف از برگزاری این اقدامات کاهش آسیب‌های اجتماعی و حفظ بنیان خانواده است.

وی ضمن بیان اینکه زندانی‌هایی که از رفتار و کردار گذشته خود نادم و پشیمان بودند، مشمول این طرح شدند، افزود: عدم ارتکاب به اعمال مجرمانه و امکان بازپروری اجتماعی این زندانیان دیگر شرط عمده برای برخورداری از این ارفاق هت است.

رئیس کل دادگستری استان سمنان با بیان اینکه پرونده این تعداد زندانی به صورت دقیق بازخوانی و بررسی شده است، ابراز داشت: این امر به همه دادستان‌های سراسر استان تکلیف شد تا با بررسی پرونده‌ها امکان استفاده از ارفاق‌های قانونی را برای مشمولان فراهم کنند.

عبدالهی ضمن بیان اینکه این ارفاق‌های قانونی مشمول جرایم غیر عمد است، تصریح کرد: این ارفاق قانونی شامل مواردی نظیر آزادی مشروط، مرخصی پایان حبس، رأی باز، مرخصی دوره‌ای و غیره می‌شود.

وی ضمن بیان اینکه به صورت مستمر از ندامتگاه‌های استان بازدید می‌شود، افزود: طی این بازدیدها مشکلات موجود بررسی و برای آنها راه حل مناسب تدبیر می‌شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1349167

مهمترین اخبار ایران و جهان: