نیوز سیتی!
22 خرداد 1402 - 18:04

رسانه‌ها وظیفه مطالبه‌گری از مسئولان را برعهده دارند

کرمانشاه- امام جمعه کرمانشاه با اشاره به اینکه رسانه می تواند به پیشرفت جامعه کمک کند، گفت: رسانه‌ها وظیفه مطالبه‌گری از مسئولان را برعهده دارند.

به گزارش خبرنگار مهر، آیت الله مصطفی علما بعد از ظهر دوشنبه در جمع اهالی رسانه استان کرمانشاه با موضوع اخلاق در رسانه که در حسینیه بیت امام جمعه برگزار شد، اظهار کرد: قطعاً اقدامات زیادی در راستای خدمات رسانی به مردم انجام شده اما نقاط ضعف و مشکلاتی نیز در کشور وجود دارد.

وی افزود: با وجود همه این مشکلات، گرانی‌ها و فشار تحریم‌ها همچنان می‌بینیم مردم بیشتر از گذشته پشتیبان انقلاب و نظام هستند.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه کرمانشاه با اشاره به موضوع این جلسه، بیان کرد: دین اسلام مرجع جامع و کاملی از اخلاق است، بطوری که بیش از یک هزار روایت در رابطه با موضوعات مختلف اصول اخلاق داریم و رسانه یک گوشه از آن است.

علما با اشاره به وظیفه خطیر رسانه، ادامه داد: رسانه‌ها وظیفه مطالبه‌گری از مسئولان را برای حل مشکلات مردم دارند و این مطالبه‌گری باید با رعایت اصول خلاقی همراه باشد.

وی با تاکید بر اینکه همه مسئولان وظیفه پاسخگویی به رسانه‌ها را دارند هرچند محکوم نیز شوند، گفت: انتقاد سازنده و منصفانه رسانه‌ها باعث ترقی مسئولان و پیشرفت کشور می‌شود.

علما تاکید کرد: مسئولان باید وظایف خود را به‌جا و به‌موقع انجام دهند و رسانه‌ها نیز از آنها مطالبه‌گری منصفانه برای گره گشایی مشکلات جامعه کنند چرا که مردم این همه شهید دادند، لذا حتی یک تخلف را هم نمی‌خواهیم.

وی با بیان اینکه رسانه‌ها دستاوردها، برکات و خدمات انقلاب را برای مردم بازگو کنند، افزود: سرمایه امام خمینی (ره) یک قلم و کاغذ بود که با همین سرمایه توانست محتوای غنی اسلام را به دنیا بشناساند، لذا نقش رسانه در جامعه بسیار مهم است.

علما با اشاره به جایگاه ویژه امروز کشور در دنیا، خاطر نشان کرد: روزگاری اداره این کشور و مقدرات مردم در دست بیگانگان بود و کشور را غارت می‌کردند. گفتنی است، در این نشست تعدادی از خبرنگاران به بیان مشکلات و نظرات خود در حوزه رسانه استان کرمانشاه بیان کردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1281023

مهمترین اخبار ایران و جهان: