نیوز سیتی!
06 خرداد 1402 - 16:26

طرح فتح در استان سمنان موفقیت‌آمیز بود/شناسایی باندمسلح گروگانگیر

سمنان- فرمانده انتظامی استان سمنان از اجرای موفقیت آمیز طرح فتح۲ در استان خبر داد و گفت: در این راستا یک باند مسلح گروگانگیر شناسایی و تعدادی از آن‌ها دستگیر شده‌اند.

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ جلیل موقوفه‌ای ظهر شنبه در نشست خبری با حضور خبرنگاران و اصحاب رسانه با موضوع ارائه گزارش طرح فتح ۲ به میزبانی فرماندهی انتظامی استان سمنان ضمن بیان اینکه هدف از برگزاری این طرح‌ها ارتقا آرامش و امنیت شهروندان استان است، ابراز داشت: در این طرح سارقان، اراذل و اوباش، قاچاقچیان مواد مخدر و کالا، معتادان متجاهر شناسایی و دستگیر شدند.

وی ضمن بیان اینکه طرح فتح ۲ اجرای موفقی در حوزه افزایش امنیت عمومی بوده است، افزود: پلیس استان سمنان با برخورد جدی خود با برهم زنندگان نظم و امنیت، سوداگران مرگ، اراذل و اوباش و سارقان می‌کوشد تا آرامش به محلات بازگردد.

دستگیری ۴۸ سارق در استان سمنان

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه در راستای اجرای این طرح ۴۸ سارق حرفه‌ای در استان دستگیر و ۱۸۳ سرقت کشف شدند، ابراز داشت: باند سرقت منزل نیز منهدم و این افراد به هشت فقره سرقت منزل و سه فقره سرقت نافرجام اعتراف کرده و از آنها پنج خودرو سرقتی کشف و ضبط شده است.

موقوفه‌ای ضمن بیان اینکه هشت عضو باند مسلح گروگان‌گیر خارج استان شناسایی و شش نفر دستگیر شدند، تصریح کرد: دو نفر از آنها در زندان به سر می‌برد.

وی با بیان اینکه سه عضو باند سرقت سیم و کابل در شاهرود دستگیر شدند، افزود: این افراد به انجام ۱۴۹ فقره سرقت سیم و کابل اعتراف کردند.

انجام ۸ فقره قاچاق کالا

فرمانده انتظامی استان سمنان با بیان اینکه هفت نفر در جریان قاچاق کالا در استان سمنان دستگیر شدند، ابراز داشت: این افراد به انجام هشت فقره سرقت به ارزش ۲۲ میلیارد ریال اعتراف کردند.

موقوفه‌ای اضافه کرد: کشف ۳۹۴ کیلوگرم مواد مخدر و دستگیری ۴۸۳ معتاد و خرده فروش، دستگیری ۱۴۰ خرده فروش، پاکسازی ۸۹ نقطه آلوده، انهدام شش باند مواد، کشف ۳۴ خودرو و پنج موتورسیکلت و پلمب پاتوق مواد مهمترین رویدادهای حوزه مبارزه با قاچاق مواد مخدر در استان سمنان بوده است.

وی افزود: کشف ۳۸ قبضه سلاح غیرمجاز و طرد ۱۳۷ اتباع خارجی مهمترین اقدامات صورت گرفته در حوزه شناسایی اتباع بیگانه غیر مجاز در استان سمنان بوده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1241969

مهمترین اخبار ایران و جهان: