نیوز سیتی!
28 اردیبهشت 1402 - 17:57

مرگ مهاجر 8 ساله در بازداشتگاه آمریکا در مرز مکزیک

مقام‌های آمریکایی مرگ یک دختر مهاجر هشت ساله در بازداشتگاه گشت مرزی ایالات متحده را تایید کردند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، به گفته مقام‌های آمریکایی، یک دختر هشت ساله چهارشنبه (۱۷ مه) بعد از آن که در بازداشتگاه گشت مرزی ایالات متحده دچار وضعیت اورژانسی شد، جان باخت. 

گمرک و حفاظت مرزی آمریکا در بیانیه‌ای اعلام کرد این دختر و خانواده‌اش در یک مرکز در شهر «هارلینگن» نزدیک مرز مکزیک نگهداری می‌شدند. جزئیات بیشتری درباره هویت وی منتشر نشده است. 

در بیانیه مذکور آمده است: «خدمات فوریت‌های پزشکی به آنجا فراخوانده و او به بیمارستان محلی منتقل شد که در آنجا اعلام شد جان باخته است». به گزارش «ان‌بی‌سی نیوز»، دفتر «مسئولیت حرفه‌ای» تحقیقاتی را طبق پروتکل استاندارد مربوط به مرگ انجام خواهد داد. 

مرگ این دختربچه چند روز بعد از آن رخ داده که یک مهاجر ۱۷ سالۀ بدون همراه از هندوراس در مرکزی که توسط دفتر اسکان پناهندگان وزارت بهداشت و خدمات انسانی آمریکا در فلوریدا اداره می‌شود، جان باخت. 

دولت هندوراس ضمن اعلام هویت او، خواستار تحقیقات کامل و جنایی درباره وجود هر گونه تخلف شد. 

اواسط اسفند پایگاه خبری «هیل» در گزارشی نوشت دولت بایدن در حال ارزیابی بازگشت به سیاست بازداشت خانواده‌های مهاجرانی است که به صورت غیرقانونی از مرز مکزیک وارد این کشور می‌شوند. درحالی که دولت دونالد ترامپ رئیس‌جمهور سابق آمریکا که سیاست بازداشت خانوادگی مهاجران در مرزها را دنبال می‌کرد به شدت از سوی دموکرات‌ها مورد حمله و انتقاد قرار می‌گرفت.

هیل به نقل از روزنامه نیویورک تایمز که اولین بار این موضوع را فاش کرد، افزود: از آنجا که دولت بایدن با افزایش بحران در مرزهای جنوبی مواجه است در نظر دارد اقدامات محدودکننده‌ای مانند استفاده از دستبند و مچ بند الکترونیک و دیگر روش‌ها را برای ردیابی مهاجران غیرقانونی در نظر بگیرد.

بازداشت خانوادگی مهاجران در زمان دونالد ترامپ و جدایی کودکان از والدین خود و نگهداری آن‌ها در کمپ‌های نامناسب انتقاد بسیاری از سازمانهای حقوق بشری بین‌المللی را برانگیخته بود.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1221369

مهمترین اخبار ایران و جهان: