نیوز سیتی!
20 اردیبهشت 1402 - 18:41

توسعه آبزی‌پروری در تنگستان منتج به اشتغال برای جوانان شود

بوشهر- فرمادار تنگستان گفت: توسعه صنعت آبزی پروری تبدیل به فرصتی برای اشتغال زایی برای جوانان شود.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد لطفی بعد از ظهر چهارشنبه در مراسم تکریم و معارف سرپرست جدید شبکه دامپزشکی شهرستان تنگستان با تاکید به اهمیت وظایف دامپزشکی در سلامت جامعه گفت: تنوع جغرافیایی شهرستان تنگستان همه موضوعات دامپزشکی را اعم از آبزیان، صنعت دامداری و پرورش طیور را در بر گرفته و به همین دلیل حساسیت وظایف دامپزشکی در این منطقه نقش بسزایی در سلامت سفره غذایی مردم دارد.

لطفی اشاره کرد: شهرستان تنگستان یکی از قطب‌های مهم تکثیر و پرورش میگو در سطح کشور به شمار می‌رود و در این راستا فعالیت‌های قرنطینه‌ای و بهداشتی دامپزشکی نقش مهمی در تولید و پویایی صنعت آبزی پروری داشته است.

فرماندار تنگستان افزود: توسعه خدمات بهداشتی در بحث پرورش دام و طیور، احداث کلینیک درمانی بخش دولتی، آموزش و ترویج و تقویت هر چه بیشتر سیستم نظارت بهداشتی از جمله مقوله‌های مهمی است که مجموعه فرمانداری با تمام توان برای توسعه آنها در کنار دامپزشکی خواهد بود.

وی در خواست کرد: کشتار غیر مجاز دام یکی از مخاطرات مهمی محسوب می‌شود که دامپزشکی شهرستان با جدیت باید پیگیر آن باشد و در این زمینه تمامی دستگاه‌های مرتبط باید در کنار دامپزشکی همکاری لازم را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1203169

مهمترین اخبار ایران و جهان: