نیوز سیتی!
10 خرداد 1402 - 15:48

آماده باش بخش آب استان اردبیل برای امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده بیله سوار و گرمی

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: به دنبال وقوع سیل در شمال استان اردبیل، بخش آب استان برای امدادرسانی به مردم مناطق سیل زده در آماده باش کامل است.

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبیل، تورج مهدی زاده ظهر امروز در جلسه بررسی وقوع سیلاب در استان اردبیل اظهار کرد: تمامی اکیپ‌های گشت و بازرسی و همکاران ادارات منابع آب شهرستان‌های گرمی و مغان در محل‌های وقوع سیل و طغیان رودخانه حضور دارند ولی با توجه به اینکه سیل دارای دوره بازگشت بسیار فراتر از ۲۵ ساله است و تا این لحظه کاملا فروکش نکرده امکان تحلیل و بررسی قطعی وجود ندارد.

وی افزود: برآوردهای اولیه حاکی از بروز خسارات احتمالی به اراضی حاشیه رودخانه‌ها و مسیل‌های گرمی چای، قره قوچ، دیزج چای، ساری قمیش و ... است.

مدیر مهندسی رودخانه‌ها و سواحل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بیان کرد: بخش آب استان با تمام توان در منطقه سیل زده حضور دارد ودر حال برنامه ریزی برای بازگشایی و پاکسازی مسیرهایی را که سیل در حال فروکش کردن است را شروع کرده است.

مهدی زاده تصریح کرد: از ادارات متولی سازه‌های تقاطعی و پل‌ها نیز خواستاریم با اخذ مشاوره فنی از همکاران شرکت آب منطقه‌ای اردبیل، سازه‌های تقاطعی نا ایمن را ایمن‌سازی کرده و شهرداران و دهیاران ضمن برنامه‌ریزی برای بازگشایی مسیر رودخانه در محدوده شهرها و روستاها و پیشگیری از تخلیه و انباشت زباله و نخاله در مسیر جریان آب و سیلاب، از صدور هر نوع مجوز در حاشیه رودخانه‌ها و مسیل ها خودداری نمایند.

پایان پیام/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1252925

مهمترین اخبار ایران و جهان: