نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 16:04

هشدار نارنجی هواشناسی در استان سمنان/ تندباد و بارش در راه است

سمنان- مدیرکل هواشناسی استان سمنان از ورود سامانه کم فشار بارشی به استان خبر داد و گفت: هشدار نارنجی هواشناسی مبتنی بر تندباد و بارش صادر شده است.

ایرج مصطفوی در گفتگو با خبرنگار مهر، از ورود سامانه کم فشار بارشی به استان سمنان خبر داد و ابراز کرد: ورود این سامانه از امروز صدور هشدار نارنجی هواشناسی را سبب شده است.

وی با بیان اینکه احتمال بروز خسارات ناشی از بارندگی‌های رگباری شدید یکی از تأثیرات این سامانه کم فشار بارشی است، افزود: نیمه شمالی و ارتفاعات استان سمنان از امروز به مدت دو روز تحت تأثیر این سامانه کم فشار قرار خواهند گرفت.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان با بیان اینکه فعالیت این سامانه بارشی از بعد از ظهر امروز چهارشنبه تقویت می‌شود، گفت: این سامانه تقریباً اکثر نقاط استان را در بر خواهد گرفت.

مصطفوی با بیان اینکه سامانه کم فشار بارشی اواخر وقت جمعه به تدریج از سمت شرق استان سمنان را ترک خواهد کرد، بیان داشت: گردشگران فردا و پس فردا به ارتفاعات استان و همچنین ییلاق‌ها مراجعت نکنند.

وی با هشدار نسبت به استقرار گردشگران در مصب رودخانه‌های استان سمنان طی امروز، فردا و پس فردا، گفت: احتمال بروز سیلاب‌های شدید در همه نقاط استان به خصوص نیمه شمالی وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی استان سمنان همچنین با اشاره به فعالیت‌ها و مخاطرات این سامانه گفت: بارش‌های رگباری، رعد و برق و بارش تگرگ از جمله تأثیرات این سامانه است همچنین احتمال آبگرفتگی معابر شهری و روستایی نیز وجود دارد.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1268569

مهمترین اخبار ایران و جهان: