نیوز سیتی!
17 خرداد 1402 - 15:46

رتبه برتر سمنان در ارزیابی عملکرد نظارت و بازرسی استان‌ها

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان از کسب رتبه برتر این استان در ارزیابی عملکرد نظارت و بازرسی استان‌ها در سال گذشته خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، مهدی یحیایی، معاون نظارت و بازرسی اداره کل صنعت، معدن و تجارت استان سمنان بعدازظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگاران اظهار کرد: با توجه به ارزیابی عملکرد بخش بازرسی ادارات کل صمت استان‌ها طی سال گذشته بر مبنای شاخص‌های کلان بازرسی توسط سازمان حمایت از حقوق مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان، اداره کل صمت استان سمنان با کسب رتبه بسیار خوب، جزو استان‌های برتر در کشور قرار گرفت.

وی افزود: این ارزیابی بر مبنای هشت شاخص کلان بازرسی از جمله درصد بازرسی‌های انجام گرفته از واحدهای اقتصادی، تعداد واحدهای متخلف شناسایی‌شده، درصد تخلفات کشف‌شده، درصد پرونده‌های تشکیل‌شده، درصد شناسایی واحدهای متخلف، درصد شکایات مردمی رسیدگی‌شده و رضایت ارباب رجوع و ... انجام گرفته است.

معاون نظارت و بازرسی اداره کل صمت استان سمنان بیان کرد: با توجه به وظایف ادارات کل صمت استان‌ها به عنوان یکی از ارکان مهم در امر رصد و پایش بازار و جلوگیری از اخلال در نظم بازار و در راستای ارتقای تعامل و هماهنگی با سیاست‌های کلان وزارت و به‌منظور همگن‌سازی فرآیندهای کاری، دستاوردهای استان‌ها در بخش بازرسی مورد تحلیل و ارزیابی قرار می‌گیرد.

وی خاطرنشان کرد: با توجه به شرایط خاص اقتصادی کشور و لزوم برنامه‌ریزی و اقدامات اجرایی مؤثر در جهت تقویت و کنترل بازار، توجه ویژه به گزارش‌های مردمی اخذ شده از طریق سامانه ۱۲۴ ستاد خبری این اداره کل و رسیدگی به موقع آن‌ها در کوتاه‌ترین زمان ممکن در دستور کار جدی این اداره کل قرار دارد.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1268669

مهمترین اخبار ایران و جهان: