نیوز سیتی!
20 خرداد 1402 - 16:56

لزوم ایجاد کارگاه‌ها و کارخانجات گلاب و اسانس‌گیری گل محمدی

نورآباد- مدیر جهاد کشاورزی دلفان بر لزوم ایجاد کارگاه‌ها و کارخانجات گلاب و اسانس‌گیری گل محمدی در این شهرستان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، حسینی امروز شنبه در بازدید از مزرعه ۱۴ هکتاری گل محمدی روستای «گلام بحری» در شهرستان دلفان در خصوص اهمیت کشت گل محمدی و ضرورت فرآوری گل محمدی در شهرستان اظهار داشت: با توجه به شرایط خشکسالی و لزوم تغییر الگوی کشت و همچنین با توجه به سیاست وزارت مبنی بر عدم کشت محصولات آب دوست ضرورت دارد که کشت‌های جایگزین به کشاورزان توصیه شود.

وی افزود: یکی از کشت‌هایی که از لحاظ اقتصادی قابل رقابت با محصولات آبدوست است کشت گل محمدی است، گل محمدی گیاهی کم آب و مقاوم به خشکی و قابل کشت در اراضی شیبدار و کم بازده است.

مدی، جهاد کشاورزی دلفان، بیان داشت: به دلیل عدم وجود کارخانجات و کارگاه‌های فرآوری گل محمدی تولیدی شهرستان به خارج از شهرستان منتقل و لذا ضرورت دارد که کارگاه‌ها و کارخانجات گلاب گیری و اسانس گیری راه اندازی و فعال شوند در این صورت ارزش اقتصادی تولیدات کشاورزان حداقل دو برابر خواهد شد.

حسینی، افزود: شرایط توسعه این محصول در شهرستان فراهم است و از سرمایه‌گذاران برای سرمایه گذاری در امر فرآوری گیاهان دارویی به خصوص گل محمدی دعوت به عمل آوردند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1275569

مهمترین اخبار ایران و جهان: