نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 23:21

بازنگری در آموزش شوراها ضروری است

تهران- استاندار تهران گفت: بازنگری در آموزش شورا ضروری است تا افراد قبل از انتخاب شدن آمادگی لازم برای پاسخگویی به مردم را داشته باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فخاری عصر شنبه در حاشیه جلسه هم اندیشی اعضای شورای اسلامی استان تهران که با حضور نمایندگان شهرستان‌ها و اعضای شورای اسلامی برگزار شد، در جمع خبرنگاران با اشاره به اهمیت این شورا اظهار داشت: در این جلسه نظرات اعضای شورا برای استفاده در شورای برنامه‌ریزی شهرستان‌ها و استان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

وی با اشاره به مرور حوزه اختیارات شوراها افزود: در مورد مدیریت واحد شهری تبادل نظر صورت گرفت، همچنین موضوعات حوزه فعالیت شورا، کمبودها، توزیع جمعیت در سطح، خدمات شهری و جبران کسری‌ها در حوزه زیرساخت نیز مرور شد.

استاندار تهران عنوان کرد: برخی شهرها به دلیل استفاده بی‌رویه از آب با معضل فرونشست زمین مواجه هستند که در چارچوب‌های قابل مطالعه برای عبور از چالش‌های شهری نکاتی لحاظ شد.

فخاری سپس خاطرنشان کرد: جلسات شورا باید به طور منظم برگزار شود تا بتوانیم به تصمیمات مشترک و متحد برسیم.

وی عنوان داشت: از موضوعات مهمی که باید در تبادل نیازمندی‌های جامعه و اعضای شوراها مورد تاکید قرار گیرد اعتمادسازی دو طرفه است، در این راستا اقدامات، تصمیمات و ترکیبات شورا باید به اطلاع مردم برسد تا مردم اعتماد کنند.

وی به لزوم لحاظ مصادیق مهم برای انتخاب اعضای شوراها اشاره کرد و گفت: بازنگری در آموزش شورا ضروری است تا افراد قبل از انتخاب شدن آمادگی لازم برای پاسخگویی به مردم را داشته باشند.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1225969

مهمترین اخبار ایران و جهان: