نیوز سیتی!
30 اردیبهشت 1402 - 18:48

ترس فرانسه از افزایش تهدیدات تروریستی در اروپا پیش از بازی‌های المپیک 2024

فرانسه نسبت به ظهور مجدد تهدیدات تروریستی در اروپا در آستانه بازی‌های المپیک تابستانی پاریس هشدار داد.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، فرانسه میزبان بازی‌های المپیک تابستانی۲۰۲۴ در حالیکه با چالش‌های داخلی روبروست، نسبت به افزایش مجدد تهدیدات تروریستی در اروپا هشدار داده و از آمریکا درخواست کمک کرده است. 

به گزارش وبگاه «نشنال»، «جرالد دارونین» وزیر کشور فرانسه روز شنبه در جریان سفر به آمریکا از واشنگتن برای افزایش همکاری در زمینه مبارزه با تهدیدات تروریستی کمک خواست.

فرانسه در حالی نگران افزایش تهدیدات تروریستی است که در داخل نیز با چالش‌هایی مواجه است. این کشور مدت‌هاست با اعتصاب‌ها و تظاهرات فرانسوی‌ها علیه طرح جنجالی دولت «امانوئل ماکرون»، رئیس جمهور فرانسه برای افزایش سن بازنشستگی،اعتصابهای گسترده‌ در بخش‌های مختلف اعم از پالایشگاه‌ها، فرودگاه‌ها، دانشگاه‌ها و پروژه‌های مربوط به المپیک ۲۰۲۴ پاریس مواجه است.

 

 نظرسنجی جدید نشان داد محبوبیت رئیس‌جمهور فرانسه به پایین‌ترین حد از زمان روی کار آمدن رسیده و فقط ۲۶ درصد از فرانسوی‌ها پس از اجرایی شدن قانون جنجالی اصلاحات بازنشستگی از او حمایت می‌کنند. مقایسه این نظرسنجی با نظرسنجی روزهای اخیر نشان می‌دهد که محبوبیت ماکرون دو درصد دیگر کاهش یافته است. تنها ۳۶ درصد فرانسوی گفتند ماکرون اقتدار خود را همچنان حفظ کرده و ۸۴ درصد شهروندان فرانسه در نظرسنجی مذکور گفتند رئیس‌جمهورشان بیشتر از مردم فاصله می‌گیرد.

 به نوشته نشنال، دارونین با اشاره به خروج ایالات متحده از افغانستان و کاهش حضور فرانسه در آفریقا و خطرات از ناحیه داعش، از خطر پذیری در اروپا  این برهه خبر داد. وی سفر ۲ روزه خود را به واشنگتن و نیویورک به هدف تقویت همکاری پلیس فرانسه و ایالات متحده در مبارزه با تروریسم انجام داد.

دارونین در دیدار با مقام‌های آمریکایی همکاری ضد تروریستی بین دستگاه‌های اطلاعاتی فرانسه و آمریکا را ضروری دانست. وی اظهار داشت: «در برهه‌ای که آمریکا در داخل با چالش‌هایی چون سفید برترانگارها و تیراندازی‌های مکرر مواجه هستند نباید آنچه را که در اروپا به عنوان اولین تهدید به نظر می‌آید، فراموش کنند.»

پایان پیام/.

منبع: فارس
شناسه خبر: 1225669

مهمترین اخبار ایران و جهان: