نیوز سیتی!
17 اردیبهشت 1402 - 18:25

هیچ‌کس «کپی برابر اصل» پرسپولیس را مهار نمی‌کند

بازدهی بالای بازیکنان این تیم و هماهنگی مثال زدنی سرخ‌ها باعث شده تا حریفان با هر جایگاهی در جدول مقهور نمایش آنها شوند تا این تیم تبدیل به بخت اول قهرمانی فصل جاری لیگ برتر شوند.

به گزارش خبرنگار مهر، پنجمین پیروزی متوالی پرسپولیس در لیگ برتر طعم شیرین ادامه صدرنشینی را در بیست و دومین دوره این مسابقات به همراه داشت. سرخپوشان پایتخت با کسب پیروزی یک بر صفر مقابل پیکان ۶۰ امتیازی شدند تا شانس بیشتری نسبت به سپاهان و استقلال برای رسیدن به قهرمانی داشته باشند.

پرسپولیس در حالی به سه امتیاز حساس مقابل خودروسازان رسید که آمار و ارقام نشان از تکرار عملکرد ایده آل بازیکنان این تیم داشت.

شوت‌های سهمگین پرتعداد

پرسپولیس در بازی با پیکان آمار جالبی را در شوت‌زنی داشت. بازیکنان این تیم ۱۹ بار به سمت چارچوب رشید مظاهری شوت زدند که ۱۰ بار پشت محوطه جریمه اقدام به زدن ضربه کردند. هفت شوت سهمگین پرسپولیس با مهار دروازه‌بان پیکان روبرو شد تا این تیم از رسیدن به گل با چنین روشی باز بماند.

نکته جالب توجه علاقمندی پرسپولیس در پنج بازی اخیر به شوت زنی است. آنها رشد چشمگیری در این زمینه داشتند تا میانگین ۱۳ شوت در هر بازی داشته باشند.

مالک بدون چانه!

پرسپولیس در اکثر بازی‌های فصل جاری خود فوتبال مالکانه انجام داده است. اتفاقی که در بازی با پیکان نیز از روی نسخه موفقیت این تیم کپی برداری شد. شاگردان یحیی گل محمدی حدود ۶۹ درصد از زمان بازی توپ و میدان را در اختیار داشتند تا با پاس‌های متوالی خود مانع از خلق موقعیت‌های خطرناک پیکان شوند. البته خودروسازان دو بار ضد حمله موفق داشتند که با دفاع مطمئن پرسپولیس روبرو شدند.

دقت پاس تکراری

۶۷۸ پاس، سهم پرسپولیس از بده بستان های داخل مستطیل سبز بود. بازیکنان این تیم قدرتمندانه توانستند ۸۵ درصد دقت پاس همیشگی خود را حفظ کنند. عددی تکراری در دقت پاس پرسپولیسی‌ها در فصل جاری است. آنها تا کنون بالغ بر ۲۰ بار توانسته‌اند در طول رقابت‌های فصل جاری فوتبال باشگاهی کشور دقت اینچنینی را از خود ثبت کنند. عملکردی قابل اتکا برای تیمی که هدفی جز قهرمانی ندارد.

هیچ‌کس «کپی برابر اصل» پرسپولیس را مهار نمی‌کند

تکرار نسخه موفقیت بدون حریفی که مهار کند!

شیوه بازی‌سازی پرسپولیس در لیگ برتر تقریبا ثابت است. این تیم در فصل جاری تنها دو سیستم متفاوت را بازی کرده است اما در هفته‌های اخیر کاملا غیر قابل مهار بوده اند. فرمول فنی پرسپولیس ثابت است اما بازدهی بالای بازیکنان این تیم و هماهنگی مثال زدنی سرخ‌ها باعث شده تا حریفان با هر جایگاهی در جدول مقهور نمایش آنها شوند تا این تیم تبدیل به بخت اول قهرمانی فصل جاری لیگ برتر شوند.

باید دید این تیم در دو بازی باقیمانده مقابل گل گهر و نساجی مازندران چه عملکردی را از خود ثبت می‌کند.

برنامه بازی‌های پرسپولیس به شرح زیر است:

* پرسپولیس - گل گهر سیرجان؛ جمعه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۸

* نساجی مازندران - پرسپولیس؛ ۲۸ اردیبهشت ۱۴۰۲؛ ساعت ۱۸

منبع: مهر
شناسه خبر: 1195025

مهمترین اخبار ایران و جهان: