نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 08:53

رگبار باران و رعد و برق زنجان را فرا می‌گیرد/ احتمال وقوع تگرگ

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی کشاورزی و هواشناسی اشاره کرد و گفت: بر اساس این هشدار، سامانه بارشی در استان تقویت و رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در استان روی خواهد داد.

محمدرضا رحمن‌نیا، مدیرکل هواشناسی استان زنجان امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در زنجان به صدور هشدار هواشناسی سطح نارنجی کشاورزی و هواشناسی اشاره و اظهار کرد: بر اساس این هشدار، سامانه بارشی در استان تقویت و رگبار باران و رعد و برق با احتمال تگرگ در استان روی خواهد داد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان به فعال شدن سامانه بارشی از روز سه‌شنبه در استان اشاره و تصریح کرد: این وضعیت تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه می‌یابد.

وی آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه، آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی را از جمله مخاطرات ناشی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و کشاورزی اعلام و بر ضرورت ملاحظات ایمنی مورد نیاز تاکید کرد.

رحمن‌نیا به فعال شدن سامانه بارشی از روز سه‌شنبه در استان اشاره و تصریح کرد: این وضعیت تا اواخر وقت چهارشنبه ادامه می‌یابد.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن رودخانه‌ها و مسیل‌ها، خطر اصابت صاعقه، آسیب به کشاورزان و خسارت به محصولات کشاورزی را از جمله مخاطرات ناشی از صدور هشدار سطح نارنجی هواشناسی و کشاورزی اعلام و بر ضرورت ملاحظات ایمنی مورد نیاز تاکید کرد.

وی ادامه داد: بررسی آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی نشان می‌دهد که طی امروز آسمان صاف تا قسمتی ابری خواهد بود که بعدازظهر با وزش باد نسبتا شدید همراه خواهد شد.

رحمن‌نیا افزود: انتظار می‌رود که این شرایط با غبارآلودگی و کاهش کیفیت هوا نیز همراه شود.

مدیرکل هواشناسی استان زنجان با بیان اینکه از بعدازظهر سه‌شنبه تا چهارشنبه شاهد رگبار باران و رعدوبرق و احتمال تگرگ خواهیم بو د که با احتمال آبگرفتگی معابر و سیلابی شدن مسیل ها همراه خواهد بود، تصریح کرد: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط نسبتا پایدار خواهد بود.

وی ادامه داد: دمای هوا طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه موقتا به صورت نسبی با کاهش همراه خواهد شد.

پایان پیام/73004

منبع: فارس
شناسه خبر: 1199269

مهمترین اخبار ایران و جهان: