نیوز سیتی!
29 اردیبهشت 1402 - 15:56

جامعه جوان موتور محرک و توسعه کشور خواهد بود

قزوین- امام جمعه آوج گفت: جامعه جوان موتور محرک فعالیت‌ها، پیشرفت و توسعه در کشور خواهد بود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید ابراهیم موسوی در خطبه‌های این هفته نماز جمعه آوج با بیان اینکه همه باید جامعه را به سمت تقوا دعوت کنیم، اظهار کرد: اشاعه فحشاء، استمرار بر گناه، بی عفتی، کتمان حق، فساد، و شرک از عواملی است که موجب دوری از رحمت الهی می‌شود.

وی با بیان اینکه فضل و رحمت الهی موجب پاکی درون می‌شود افزود: کسانی که در مسیر شیطان حرکت کنند درهای رحمت الهی به روی آنها بسته خواهد شد.

امام جمعه آوج با تاکید بر مراقبت از اعمال تصریح کرد: پرداختن زکات و انجام امورات دینی موجب برکت و گشایش روزی و نعمت الهی در زندگی خواهد شد.

وی با اشاره به فرارسیدن هفته جمعیت ادامه داد: هیج روایتی برای تعداد کم فرزند در خانواده وجود ندارد و تاکید خداوند و دین نیز بر افزایش جمعیت در جامعه اسلامی است.

حجت الاسلام موسوی بیان کرد: جامعه جوان موتور محرک فعالیت‌ها، پیشرفت و توسعه در کشور خواهد بود و نیاز است جامعه به این باور برسد که برای پیشرفت باید به دنبال جامعه‌ای جوان و فعال باشیم.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به فرارسیدن دهه کرامت عنوان کرد: در روایات از دختر به عنوان رحمت نام برده شده است و این نشان از جایگاه رفیع زن و دختر در خانواده اسلامی دارد.

امام جمعه آوج با اشاره به فرارسیدن سالروز فتح خرمشهر و روز مقاومت و ایثار تاکید کرد: با پیروزی عملیات بیت المقدس و فتح خرمشهر معادلات جنگ به نفع جمهوری اسلامی ایران رقم خورد.

وی ادامه داد: دنیای کفر در جنگ هشت ساله مقابل کشورمان بودند اما عنایت الهی و رشادت‌های رزمندگان موجب شد تا یک وجب از خاک کشورمان را از دست ندهیم.

امام جمعه آوج پیشرفت‌ها و پیروزی‌های امروز در عرصه نظامی را حاصل و ادامه پیروزی‌های دوران دفاع مقدس دانست و بیان کرد: فعالیت‌های دولت در عرصه‌های بین المللی یک برگ برنده در مساله اقتصاد کشور است.

وی خاطرنشان کرد: عده‌ای که مسبب وضعیت نابسامان امروز کشور هستند همچنان مدعی بوده و اظهارات غرب گرایانه ای دارند و برای بدست آوردن کرسی‌های مجلس تلاش می‌کنند و نیاز است ماهیت این افراد برای جامعه روشن شود.

حجت‌الاسلام موسوی در پایان با بیان اینکه باید دلار از مبادلات بین المللی کنار گذاشته شود، یادآور شود: نباید کشور در مبادلات بین المللی معطل دلار شود.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1222869

مهمترین اخبار ایران و جهان: