نیوز سیتی!
21 خرداد 1402 - 15:57

توانمندسازی و ارتقای مهارت شاغلان نیاز امروز صنعت است

اهواز- مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان گفت: توانمندسازی و ارتقای مهارت شاغلان نیاز امروز صنعت برای افزایش بهره‌وری و رشد تولید است.

به گزارش خبرنگار مهر، شهرام ملایی هزاروندی ظهر امروز یکشنبه ضمن دیدار با «فرخ ناصری کریموند» رئیس مجتمع آموزش فنون مناطق نفت خیز جنوب با اشاره به نقش آموزش مهارتی در تربیت و توانمندسازی نیروی انسانی ماهر و متخصص بر هم افزایی و اتخاذ راهکارهایی برای تربیت افراد متخصص و کار آزموده درجهت پیشبرد اهداف صنعت نفت تاکید کرد.

وی عنوان کرد: نظام آموزشی در کشورهای مختلف به ۲ رسته رسمی و غیر رسمی تقسیم می‌شود و سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای متولی آموزش غیر رسمی رسالت آموزش جوانان جویای کار فاقد مهارت را برای ورود به بازار کار و ارتقای مهارت شاغلان برعهده دارد.

ملایی هزاروندی با بیان اینکه صلاحیت حرفه‌ای به سازمان آموزش فنی و حرفه‌ای سپرده شده است، گفت: با وجود ۵۴ مرکز دولتی در شهرهای مختلف خوزستان و کارگاه‌ها و حرفه‌های متعدد آموزشی ظرفیت بسیار مطلوبی در اداره کل آموزش فنی و حرفه‌ای خوزستان وجود دارد که می‌توان با همکاری و انعقاد تفاهم نامه دوجانبه و هم افزایی ظرفیت‌های متقابل در توسعه مهارت آموزی و ترویج فرهنگ مهارت آموزی قدم‌های بزرگی را برای اشتغال جوانان برداشت.

منبع: مهر
شناسه خبر: 1277625

مهمترین اخبار ایران و جهان: