نیوز سیتی!
07 خرداد 1402 - 10:04

کشف ۲۵۳ مزرعه استخراج بیت‌کوین در سمنان

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان از کشف ۲۵۳ مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در این استان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سیدمحمد حسینی‌نژاد، مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان صبح امروز در جلسه هماهنگی گذر از اوج بار سال جاری، با اشاره به اینکه تاکنون ۲۵۳ مزرعه استخراج غیرمجاز رمزارز در این استان کشف شده است، اظهار کرد: از سال ۱۳۹۸ که شروع کشف دستگاه‌های استخراج رمز ارز فاقد مجوز آغاز شده تا پایان سال ۱۴۰۱، چهار هزار و ۶۴۰ دستگاه توسط عوامل انتظامی، دستگاه‌های نظارتی و همکاران این شرکت جمع‌آوری و ضبط شده است.

وی بیان کرد: تشکیل ناظران شهرستانی برای بازرس در بخش تجاری و اداری با همکاری اتاق اصناف، بسیج و همکاران شرکت پیش‌بینی شده است و از این طریق رصد مصرف برق ادارات و اماکن تجاری انجام می‌شود.

مدیرعامل شرکت توزیع نیروی برق استان سمنان اضافه کرد: رصد مصرف برق از طریق سامانه پایش، استفاده از ظرفیت مولد برق از طریق سامانه، استفاده از ظرفیت مولد برق اضطراری و خود تأمین با روش عقد قرارداد با مشترکانی که دارای مولد هستند، مدیریت انشعاب رمز ارزهای مجاز، شناسایی مراکز غیرمجاز استخراج با روش‌های موجود و تبدیل آن‌ها به انشعابات دائم قابل مدیریت ازجمله مهم‌ترین پیش‌بینی‌ها و اقدامات این شرکت در راستای عبور موفق از پیک بار سال جاری و تحقق برنامه‌های گذر از پیک بار ابلاغی شرکت توانیر است.

حسینی‌نژاد خاطرنشان کرد: کنترل‌پذیری و رؤیت‌پذیری کنتورهای برق در تمام تعرفه‌های صنعتی، کشاورزی، اداری، خانگی و ... کمک شایانی به مدیریت پیک بار سال ۱۴۰۲ می‌کند.

وی به هماهنگی و اقدامات در دست بررسی شرکت برای برنامه پیک بار و پیشنهادهای قابل اجرا در این خصوص اشاره کرد و افزود: نشست با مقام عالی استان به منظور تشریح برنامه‌های ابلاغی گذر از پیک بار، جابه‌جایی بار در بخش صنعت و کشاورزی، یکی در میان کردن روشنایی معابر در محل‌هایی که حادثه‌ساز و خطرآفرین نیستند، جلسه با صاحبان صنایع بزرگ و مشترکان کشاورزی برای تبیین برنامه‌های جابه‌جایی مصرف از جمله فعالیت‌های قابل انجام و پیشگیرانه این شرکت در زمینه برنامه‌های عبور از پیک بار سال ۱۴۰۲ به شمار می‌رود.

پایان پیام/۷۴۰۰۷/م/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1243525

مهمترین اخبار ایران و جهان: