نیوز سیتی!
19 اردیبهشت 1402 - 15:29

بررسی راهکارهای رشد تولید سفال و سرامیک استان سمنان

نشست تخصصی بررسی راهکارهای رشد تولید سفال و سرامیک استان سمنان با حضور جمعی از هنرمندان برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری فارس از سمنان، سمانه سلطانی‌پور، سرپرست معاونت صنایع‌دستی و هنرهای سنتی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان بعدازظهر امروز در نشست تخصصی بررسی راهکارهای رشد تولید سفال و سرامیک این استان اظهار کرد: توانمندسازی هنرمندان ازجمله برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت است.

وی گفت: در این نشست، موضوعاتی ازجمله بررسی مواد اولیه سفال و سرامیک و راهکارهای کاهش هزینه‌های تأمین مواد اولیه، سنت و مدرنیته در تولید محصولات صنایع‌دستی، برپایی نمایشگاه‌ها تخصصی و ... مورد هم‌اندیشی قرار گرفت.

سرپرست معاونت صنایع‌دستی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان سمنان افزود: ایجاد خوشه سفال و سرامیک و کنسرسیوم صادراتی صنایع‌دستی از دیگر برنامه‌های اولویت‌دار این معاونت است.

این نشست تخصصی با حضور کارشناسان اداره کل حمایت از تولید معاونت صنایع‌دستی وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی و جمعی از هنرمندان سفال و سرامیک استان سمنان برگزار شد.

هنرمندان شرکت‌کننده در این نشست نیز موضوعاتی ازجمله افزایش هزینه‌های تأمین مواد اولیه، رفع مشکل اجرای سلیقه‌ای قانون معافیت بیمه‌ای کارگاه‌های صنایع‌دستی، راهکارهای حمایت از هنرمندان برای شرکت در نمایشگاه‌های داخلی و خارجی، فراهم کردن زمینه ایجاد خوشه سفال و سرامیک و ... را مورد بررسی قرار دادند و به بحث و تبادل‌نظر در این زمینه پرداختند.

پایان پیام/2568/س/

منبع: فارس
شناسه خبر: 1200369

مهمترین اخبار ایران و جهان: