نیوز سیتی!
13 آذر 1401 - 19:34

ایمانیه: مسکن توان‌خواهان را با جدیت پیگیری می‌کنیم/ فرهنگسرای ویژه معلولین در شیراز به بهره‌برداری رسید

استاندار فارس گفت: همه سازمان‌هایی که از بودجه دولتی استفاده می‌کنند، وظیفه‌ دارند که در استخدام‌های خود سهمیه ۳ درصدی معلولین را در همه ردیف‌های استخدامی در نظر بگیرند و در این زمینه حق تفسیر به رأی ندارند.

به گزارش خبرگزاری فارس از شیراز، محمدهادی ایمانیه، در آیین افتتاح فرهنگسرای یاران ویژه معلولین با اشاره به وعده اخیر رئیس‌جمهور اظهار کرد: مدیران کل استان فارس، باید بعد از الزام رئیس‌جمهور، ۳درصد هرنیرویی اعم از قراردادی، رسمی، آزمایشی و پیمانی که به‌کارگیری می‌کنند، از میان معلولین باشد و نمی‌شود ادعا کرد که توان‌خواهان توانایی جسمی کامل را برای این شغل ندارند.

او در ادامه با اشاره به مسکن توان‌خواهان تصریح کرد: این موضوع را با جدیت دنبال خواهیم کرد و برای خانواده‌های دارای 2 فرزند معلول در جهش ملی مسکن، کار به شکل جدی‌تر انجام خواهد شد.

ایمانیه با تاکید بر اینکه در زمینه مناسب‌سازی، شیراز باید شهری نمونه باشد، بیان کرد: این اقدام یک‌شبه امکان‌پذیر نیست و باید در خیابان‌ها و اتوبان‌هایی که ایجاد می‌شود، این موضوع در نظر گرفته شود.

استاندار فارس با تأکید بر مقوله حمل‌ونقل معلولین و توان‌خواهان گفت: با توجه به اعلام‌ شهرداری مبنی بر خرید اتوبوس این تقاضا را داریم تا درصدی از این خرید به توان‌خواهان اختصاص یابد.

شهردار کلانشهر شیراز نیز در آیین افتتاح و بهره‌برداری از فرهنگسرای یاران که ویژه افراد توان‌خواه طراحی و احداث‌ شده است، گفت: در این کلانشهر 55 هزار فرد توان‌خواه زندگی می‌کنند که باید برای رفع نیازهای آنها کوشش کرد.

پایان پیام/س

منبع: فارس
شناسه خبر: 897069

مهمترین اخبار ایران و جهان: