نیوز سیتی!
24 آذر 1401 - 18:41

۱٠٠ میلیاردتومان اعتبار متمم سفرریاست جمهوری به استان تخصیص یافت

دهدشت_ معاون عمرانی استاندار کهگیلویه و بویراحمد از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار از محل متمم سفر ریاست جمهوری به راه و شهرسازی استان خبر داد.

کیامرث حاجی زاده در گفتگو با خبرنگار مهر، افزود: با توجه به پر تردد بودن محور چرام_ سرفاریاب_ باغچه سادات_ سپیدار و یاسوج باید از این محور نگه داری کنیم.

وی تصریح کرد: این محور بعنوان جاده دوم و پدافند غیر عامل جاده پاتاوه به دهدشت است.

معاون عمرانی استاندار از تخصیص ۱۰۰ میلیارد تومان اعتبار برای پروژه‌های راه و شهرسازی استان خبر داد و گفت: با پیگیری‌های انجام شده از محل اعتبارات متمم سفر ریاست جمهوری این مبلغ تخصیص داده شد که در مرحله برگزاری مناقصه است.

حاجی زاده همچنین رفع نقاط حادثه خیز جاده چرام_ یاسوج را ضروری دانست و گفت: حدود ۱۰ میلیارد تومان به حوزه راه داری اختصاص داده شد که پل‌ها و نقاط حادثه خیز منطقه «تنگ پیرزال» برطرف شود.

حاجی زاده با اشاره به پیگیری تا اجرای وعده‌های داده شده در مورد جاده‌های شهرستان کهگیلویه، خاطر نشان کرد: برای جاده «تاوه سفید» حدود ۴ میلیارد اعتبار و برای منطقه «چاسخار» و «گره‌ای» هم اعتبار خوبی گذاشته شده است.

وی با بیان اینکه در «گره‌ای» طبق اتمام حجت با پیمانکار این جاده باید پیش از بارش‌های سنگین زیر آسفالت رفته باشد، تاکید کرد: محور دوم این جاده که ۴ کیلومتر است از اعتبارات عشایر، تأمین گرفته که بزودی به مناقصه می‌رود.

حاجی زاده از تخصیص برای مسیر «طسوج» خبر داد و اظهار کرد: این تخصیص در کنار اعتبار تأمین شده استان برای پروژه است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 913069

مهمترین اخبار ایران و جهان: