نیوز سیتی!
11 آذر 1401 - 16:16

جوانان ما دشمن را به‌خوبی نشناخته‌اند/ غرب دنبال منافع خود

آرادان- امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه جوانان ما دشمن را به‌خوبی نشناخته‌اند، گفت: یکی از ویژگی‌های بسیجی واقعی بودن، دشمن شناسی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد غائبی در خطبه‌های نمازجمعه این هفته آرادان به میزبانی مسجد صاحب‌الزمان (عج) این شعر ضمن اشاره به دیدار رهبر اخیر معظم انقلاب اسلامی با بسیجیان و با بیان اینکه بسیجی ماندن از بسیجی شدن سخت است، تاکید کرد: چه بسیجی‌هایی که در انقلاب وجود داشتند و در ادامه راه از قطار انقلاب پیاده شدند.

وی با بیان اینکه باید به بسیجی بودن افتخار کنیم زیرا بسیج سربازی امام عصر (ع) و منتسب به انقلاب اسلامی است، افزود: یکی از ویژگی‌های بسیجی واقعی بودن دشمن شناسی است چرا که ما معتقد هستیم همانطور که رهبر معظم انقلاب اسلامی فرمودند دشمنان را باید شناخت و نقاط ضعف آنها را دانست.

امام جمعه موقت آرادان ادامه داد: یکی از مفاهیمی که برای ما در کشورمان بد نهادینه شده و درباره آن صحبتی نمی‌شود، دشمن است، ما صرفاً به این اکتفا کرده‌ایم که دشمن ما آمریکا و غرب است اما نگفته‌ایم که این دشمنان می‌خواهند چه کنند و چطور باید در برابر آن‌ها ایستاد.

غائبی با بیان اینکه اگر گروهی بعد از شکست ایران با پرچم آمریکا شادی می‌کنند به این معنی است که ما دشمن را نشناخته‌ایم، تاکید کرد: متأسفانه امروز جوانان ما به درستی نمی‌دانند دشمنان چه می‌کنند.

وی افزود: یکی از ویژگی‌های دشمن این است که همواره بر روی منافع پایدار ما دست می‌گذارد، شاید دشمنان منفعت موقتی به ما بدهد اما برای منفعت پایدار خودش آن را به ما می‌بخشد.

امام جمعه موقت آرادان با بیان اینکه در هر جای عالم که غرب و آمریکا پای گذاشتند اگر چیزی را داده‌اند، در قبال آن منفعت پایداری را برای خودشان خواسته‌اند لذا جایی ندیده‌ایم که دشمنان کاری کنند که به نفع ملت‌های دیگر باشد، گفت: باید دانست که دشمنان برای هیچ ملتی کار نخواهند کرد.

غائبی در مثالی از این عدم وفای به عهد دشمنان بیان کرد: پیمان ناتو کاملاً نظامی است و قرار بود که اگر اتفاقی برای هر یک از کشورهای عضو رخ داد مابقی کشورها ورود کرده و دفاع کنند و تمام توان کشورهای عضو پای کار باشد اما اوکراین کشوری بود که در مراحل پیوستن به ناتو و تحت حمایت ناتو بود اما در جنگ با روسیه افتاد آن هم به واسطه تحریکاتی که آمریکایی‌ها و غربی‌ها داشتند و امروز شاهد هستیم که اوکراین تنها ماند.

وی افزود: روسیه سابقاً هشدار داده بود که اگر اوکراین در مسیر پیوستن به ناتو باشد، تحمل نخواهد کرد اما غرب مدام اوکراین را تحریک به پیوستن ناتو کرد و به اوکراین اطمینان خاطر می‌داد اما در عمل چه اتفاقی رخ داد؟ حتی یک کشور جرئت نکرده تا از اوکراین حمایت نظامی کند.

امام جمعه موقت آرادان بیان کرد: نهایت کاری که غربی‌ها توانستند کنند، تحریم روسیه بود آن هم روسیه‌ای که بخش اعظمی از انرژی اروپا را تأمین می‌کند اما نتیجه آنچه شد؟ امروز اروپا برای گرم کردن خودش در زمستان به هیزم سوزاندن افتاده است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 893169

مهمترین اخبار ایران و جهان: