نیوز سیتی!
27 آذر 1401 - 15:30

دشمن در اغتشاشات به‌دنبال ایجاد تقابل بین نیروهای انتظامی و مردم بود

فرمانده لشکر ۱۶ زرهی قزوین گفت: در اغتشاشات ماه‌های اخیر مشاهده کردیم که دشمن به دنبال این بود که مردم را در مقابل نیروهای امنیتی و انتظامی ما قرار دهد.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از قزوین، امیر سرتیپ‌دوم حسین محمدشفیعی امروز در یادواره شهدای مدافع امنیت که در شهر صنعتی البرز برگزار شد، اظهار داشت: در اغتشاشات ماه‌های اخیر مشاهده کردیم که دشمن به دنبال این بود که مردم را در مقابل نیروهای امنیتی و انتظامی ما قرار دهد و بین آنها یک کینه عمیق ایجاد کند که خوشبختانه با مدیریت عالی اغتشاشات جلوی تحقق این نقشه دشمن گرفته شد.

وی اضافه کرد: همچنان دشمنان از طریق دستگاه‌های تبلیغاتی خود تلاش می‌کنند تا نیروهای نظامی رئوف و جان‌برکف ما را خشن نشان دهند و برای رسیدن به این هدف خود از هر نوع دروغی استفاده می‌کنند. در چنین فضاهایی همه ما باید هشیار باشیم و با ارتقای سطح سواد رسانه‌ای جلوی اثرگذاری دشمنان بر اذهان خود را بگیریم.

شفیعی ادامه داد: بر مبنای تقسیم وظایفی که بین نیروهای مسلح صورت گرفته، ارتش وظیفه حراست و حفاظت از مرزهای کشور را به عهده دارد و در مسیر دفاع از تمامیت ارضی کشور حتی برای لحظه‌ای نمی‌گذاریم که دشمن فکر و خیال تجاوز به این کشور را داشته باشد و قطعاً کوچک‌ترین تحرک دشمنان سخت‌ترین پاسخ‌ ارتش جمهوری اسلامی ایران را در پی خواهد داشت.

ارشد نیروی زمینی ارتش در استان‌های قزوین، زنجان و همدان در بخش دیگری از سخنانش با بیان اینکه برای تأمین آرامش و آسایش مردم از جان خود خواهیم گذشت، گفت: در سخت‌ترین روزها با بالاترین روحیه و انسجام برای دفاع از انقلاب و کشور آماده هستیم و مردم ما خیالشان آسوده باشد که فرزندان سلحشور آنها در ارتش هیچ‌گونه سستی و کاهلی در دفاع از آنها نخواهند داشت.

شفیعی با اشاره به نقش مثبت یادواره‌های شهدا در ترویج فرهنگ دفاع از امنیت افزود: مردم ما با حضور در چنین یادواره‌هایی متوجه می‌شوند که انسان‌های بزرگی برای دفاع از امنیت این کشور جان خود را فدا کرده‌اند و به همین خاطر بعد از حضور در این یادواره‌ها قدر امنیت را بیشتر می‌دانند و به هزینه سنگینی که برای تامین آن پرداخت می‌کنیم، پی می‌برند.

وی ادامه داد: امروز ایران اسلامی از بالاترین اقتدار در منطقه برخوردار است و دلیل افزایش اقتدار ما هم این است که جنگ‌های دشمنان با ما هر روز وسیع‌تر و پیچیده‌تر می‌شود. اقتدار بالای ما در حوزه‌های نظامی و امنیتی موجب شده که دشمنان برای ضربه زدن به کشور ما به دنبال جنگ‌های ترکیبی و پیچیده باشند.

انتهای پیام/ن

منبع: تسنیم
شناسه خبر: 918069

مهمترین اخبار ایران و جهان: