نیوز سیتی!
02 دی 1401 - 20:52

هشدار به مسؤولان و نهادهای دولتی، ساخت‌ و ساز در حریم زاینده‌رود ممنوع است

رئیس کل دادگستری استان اصفهان به مدیران و مسؤولان نهادهای دولتی که با بی‌توجهی به قوانین اقدام به انجام ساخت‌ و ساز در حریم رودخانه کرده‌اند، هشدار داد که هر مسؤولی اقدام غیرقانونی داشته باشد قطعاً مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

به گزارش خبرگزاری فارس از اصفهان به نقل از روابط عمومی دادگستری کل استان اصفهان، حجت‌الاسلام اسداله جعفری رئیس کل دادگستری استان اصفهان در حاشیه‌ بازدید از دادگستری باغ‌بهادران از سرعت رسیدگی به پرونده‌ها در این دادگستری ابراز رضایت کرد و اظهار داشت: دادگستری باغ‌بهادران کمتر از دیگر حوزه‌های قضایی استان با چالش اطاله دادرسی روبرو است که علت آن، تناسب نسبی تعداد کارکنان قضایی و اداری این حوزه با آمار ورودی پرونده در کنار تلاش همکاران ما در دادگستری این حوزه قضایی است.

وی از پیشرفت ۲۰ درصدی پروژه ساختمان جدید دادگستری باغ‌بهادران خبر داد و افزود: ۲۰ درصد از مراحل ساخت ساختمان جدید دادگستری باغ‌بهادران انجام شده است و با تکمیل این ساختمان که بالغ بر ۱۵۰۰ متر مربع مساحت دارد، مشکل فضای فیزیکی دادگستری این حوزه قضایی رفع خواهد شد.

جعفری با بیان اینکه تعداد نیروهای اداری جدیدالاستخدام اختصاص داده شده به دادگستری باغ‌بهادران ۸ نفر است، گفت: با تلاش قابل‌ تقدیر رئیس دادگستری و کارکنان خدوم شورای حل اختلاف باغ‌بهادران آمار صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف این حوزه قضایی ۵۲ درصد است که از آمار کشور و استان نیز بالاتر است.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از ادامه پیگیری‌های دادگستری استان در موضوع آزادسازی حریم زاینده‌رود خبر داد و از مردم خواست پیش از هر گونه ساخت و ساز در نزدیکی رودخانه با استعلام از سازمان آب منطقه‌ای، نسبت به وضعیت محل ساخت و سازهای خود اطمینان حاصل کنند.

وی به مدیران و مسؤولان نهادهای دولتی که با بی‌توجهی به قوانین اقدام به انجام ساخت‌و ساز در حریم رودخانه کرده‌اند هشدار داد که هر مسؤولی اقدام غیرقانونی داشته باشد، قطعاً مورد تعقیب قرار خواهد گرفت.

آمار بالای صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف زرین‌شهر

جعفری در ادامه بازدید از حوزه قضایی زرین‌شهر، یکی از مشکلات دادگستری این شهرستان را کمبود نیروی اداری و قضایی اعلام کرد و گفت: با وجود تلاش همکاران اداری و قضایی در دادگستری زرین‌شهر به علت ورودی بالای پرونده، با اطاله دادرسی روبرو هستیم که با تخصیص تعدادی نیروی قضایی و ۲۷ نفر نیروی اداری جدید تا چند ماه آینده این مشکل تا حدود زیادی رفع خواهد شد.

رئیس کل دادگستری استان اصفهان از آمار بالای صلح و سازش در پرونده‌های شورای حل اختلاف زرین‌شهر به‌عنوان یک دستاورد بسیار مطلوب یاد کرد و گفت: هماهنگی رئیس دادگستری، دادستان، مسؤولان و کارکنان شورای حل اختلاف زرین‌شهر در کنار مدیریت و تلاش شایسته تقدیر آنان، آمار صلح و سازش در پرونده‌هایی که قابلیت صلح و سازش دارند را به ۷۶ درصد رسانده است که این آمار دستاورد کم‌نظیری را در این عرصه رقم زده است.

وی ابراز امیدواری کرد با جذب منابع و اضافه شدن نیروهای قضایی و اداری جدید به دادگستری استان و همچنین پیگیری اجرای برنامه‌های از پیش تعیین شده، در آینده شاهد افزایش کیفیت خدمت‌رسانی دستگاه قضایی استان خواهیم بود.

پایان پیام/۶۳۱۰۱/ش

منبع: فارس
شناسه خبر: 929125

مهمترین اخبار ایران و جهان: