نیوز سیتی!
23 آذر 1401 - 17:42

دپوی بیش از ۱۲ هزار تن نمک و ماسه در مناطق مختلف شهر زنجان

زنجان-شهردار زنجان از دپوی بیش از ۱۲ هزار تن نمک و ماسه در مناطق مختلف شهر خبر داد و گفت: ۵۰ هزار کیسه نمک نیز در ۱۴۴ مخزن در سطح شهر برای استفاده در مواقع لازم تعبیه شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا فیروز فر ظهر چهارشنبه در نشست خبری با خبرنگاران، به اقدامات و تمهیدات انجام شده برای عملیات زمستانی اشاره کرد و بیان داشت: از مجموع ۳۳ میلیارد تومان هزینه شده در این حوزه، پنج میلیارد تومان برای تعمیر ماشین آلات موجود و هشت میلیارد تومان نیز به عنوان سقف هزینه کرد جهت اجاره ماشین آلات از بخش خصوصی اختصاص داده شد.

وی ابراز داشت: از سال ۱۳۸۵ ماشین آلات جدید مورد نیاز برف روبی برای شهرداری زنجان خریداری نشده بود.

شهردار زنجان گفت: امسال هفت دستگاه نمک پاش، ۶ دستگاه مینی لودر، چهار تیغه جدید برف روبی و یک دستگاه ماشین برف خور به ماشین آلات برف روبی شهرداری اضافه کردیم.

فیروز فر تاکید کرد: امسال در مجموع ۳۳ میلیارد تومان برای ستاد برف روبی زمستانی در شهر هزینه شده که ۲۰ میلیارد تومان آن به خرید ماشین آلات جدید برف روبی اختصاص یافته است.

وی همچنین از دپو بیش از ۱۲ هزار تن نمک و ماسه در مناطق مختلف شهر خبر داد و تاکید کرد: ۵۰ هزار کیسه نمک نیز در ۱۴۴ مخزن در سطح شهر برای استفاده در مواقع لازم تعبیه شده است.

شهردار زنجان از راه اندازی ۲ کارخانه محلول یخ‌زدا خبر داد و گفت: رویکرد ما استفاده خیلی کم از نمک در برف روبی است و در این راستا با فعالیت کارخانه‌های تولید محلول یخ زدا که ظرفیت تولید ۴۰۰ هزار لیتر را دارند، این موضوع را در دستور کار داریم.

فیروز فر گفت: امسال ۸۹۴ نیروی انسانی برای عملیات زمستانی شهرداری در حالت آماده باش هستند و در مواقع بروز بحران تعداد این نیروها تا ۲ هزار و ۵۰۰ نفر نیز خواهد رسید.

وی تصریح کرد: امسال در مجموع ۱۷۹ دستگاه ماشین آلات اعم از ملکی و استیجاری در اختیار ستاد برف روبی شهر زنجان است.

منبع: مهر
شناسه خبر: 911025

مهمترین اخبار ایران و جهان: